۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۴۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند
کد خبر: ۳۳۷۹۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

۴۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از استقرار و فعالیت ۴۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحي صنعتی استان خبر داد.

۴۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ حمیدرضا خانپور امروز(سه‌شنبه) در حاشيه حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان در شهرك صنعتي كاسپين اظهار کرد: 45واحد صنعتي و توليدي دانش‌بنیان و مستعد دانش‌بنيان در شهرک‌ها و نواحي صنعتي استان شناسايي شده كه از اين تعداد 25 واحد به عنوان شركت دانش‌بنيان به ثبت رسيده و مابقي در مرحله ثبت نهايي است.

وي تصريح كرد: بيشترين آمار شركت‌هاي دانش‌بنيان در شهرك‌هاي صنعتي كاسپين و ليا مستقر هستند.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوین بیان کرد: در سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور به استان و بازدید از چند شركت دانش‌بنيان در شهرك صنعتي كاسپين قول مساعدت جهت تسريع در بررسي پرونده 19 شركت مستعد دانش‌بنيان را صادر كرده كه به ثبت برسد؛ همچنين معاون عملي و فناوري رئيس جمهور از پيگيري جدي موضوع معافيت مالياتي واحدهاي مستقر در شهرك صنعتي كاسپين در خصوص فاصله هوايي به زميني در آيين نامه اجرايي قانون رفع موانع توليد خبر داد.

وی عنوان کرد: شركت‌هاي دانش‌بنيان متقاضي زمين صنعتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مي‌توانند از امكان پرداخت بخش نقدي به ميزان ده درصد و يا ده درصد بخشودگي نرخ حقوق انتفاع برخوردار و همچنين امكان تقسيط بخش غيرنقدي آنها تا 48 ماه فراهم شده است.

واحدهاي توليدي دانش‌بنيان استان زمينه اشتغال بیش از دوهزار نفر را فراهم کرده است

خانپور با اشاره به مشوق‌ها و برنامه‌هاي حمايتي براي شركت‌هاي دانش بنيان گفت: دريافت تسهيلات و معافيت مالياتي، معافيت عوارض، حقوق گمركي و سود بازرگاني، ارائه تسهيلات به شركت‌هاي دانش‌بنيان جهت تبديل ايده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور، حمايت از صادرات محصولات شركت‌هاي دانش‌بنيان با هدف توسعه بازار صادراتي، برنامه ريزي جهت حضور در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و مهارتي به صورت رايگان از جمله برنامه‌هاي حمايتي از اين شركت‌ها است.

وی در ادامه گفت: ميزان سرمايه‌گذاري واحدهاي توليدي دانش‌بنيان و مستعد دانش‌بنيان در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان يك هزار و600 ميليارد ريال است كه زمينه اشتغال دوهزار و 115نفر را فراهم کرده است.

گفتنی است؛ اين واحدهاي توليدي در زمينه محصولات توليدي مواد دارويي، ماشين آلات بسته‌بندي غذايي، مواد شيمياي و رزيني، موتور و دوچرخه، سيل و ياتاقان، مقره سيليكوني، تجهيزات آزمايشگاهي، مواد زيستي كشاورزي، زئولايت، كپسول آتش‌نشاني، نساجي و پوشاك، سيستم‌هاي روشنايي، فرآورده‌هاي دارويي و آرايشي و بهداشتي، قطعات يدكي خودرو، فيلترهاي صنعتي، فرآورده‌هاي و بسته بندي كشمش و خرما، توليد كننده فرو مولبيدن و نمك‌هاي رنيوم فعاليت دارند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان به همراه استاندار قزوين، نمايندگان مردم قزوين، آبيك والبرز در مجلس شوراي اسلامي، معاون استاندار و جمعي از مديران اقتصادي استان از سه شركت دانش بنيان "اوژن الكترونيك آزما" توليد كننده سيستم‌هاي روشنايي، "استيل غرب آسيا" توليد كننده ماشين‌آلات بسته بندي موادغذايي و "ايران دو چرخ" توليد كننده انواع موتورسيكلت و نمايشگاه دائمي دستاوردهاي صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي استان مستقر در شهرك صنعتي كاسپين بازديد كردند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان