۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح "ازدواج به‌هنگام" در ۶۲ منطقه استان اجرا می‌شود/ کاهش میزان طلاق در قزوین
کد خبر: ۳۳۶۵۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۹ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

طرح "ازدواج به‌هنگام" در ۶۲ منطقه استان اجرا می‌شود/ کاهش میزان طلاق در قزوین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در ۶۲منطقه که ازدواج در سن پایین و یا سنین بالا اتفاق می‌افتاد طرحی به نام "ازدواج به هنگام" را اجرا می‌کنیم و مسائل بهداشتی،حقوقی، روانشتاسی و جامعه شناسی را به افراد ارائه می‌کنیم.

طرح "ازدواج به‌هنگام" در ۶۲ منطقه استان اجرا می‌شود/ کاهش میزان طلاق در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ صدیقه ربیعی امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل امور بانوان سیاست‌هایی را در زمینه ارتقای سطح فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سلامت بانوان در دستور کار دارد.

وی افزود: پایش عملکرد مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌های تابعه و ارتقا سطح سواد و دانش بانوان و خانواده از جمله اهداف این اداره کل است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اذعان کرد: نشست‌های شهرستانی باید اجرایی و عملیاتی شود ؛تشکیل اتاق فکر کارآفرینی و اشتغال، تشکیل اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی و تشکیل اتاق فکر سلامت نیز از جمله محورهای مهم است که باید اجرا شود.

این مسئول با اشاره به لزوم ارتقا سواد و دانش بانوان و ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان‌ها، گفت: برنامه دیگر ما اقدامات موثر در راستای افزایش ازدواج و کاهش طلاق است.

ربیعی بیان کرد: در برنامه کاهش طلاق درصدد هستیم تا با توانمند سازی زنان در بحران‌های خانوادگی که امروزه شاهد هستیم نیز از بروز طلاق‌ها پیشگیری کنیم و شرایط زندگی را بهبود دهیم.

وی ابراز کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و رونق اقتصادی آن‌ها نیز ایجاد دو مرکز عرضه محصولات تولیدی زنان را در قزوین خواهیم داشت تا بتوانند به راحتی محصولات خود را عرضه کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: تقویت سمن‌های زنان و خانواده از برنامه‌های دیگر ماست که آمار چشمگیری در زمینه تعداد سمن‌های زنان و خانواده در استان نداریم، لذا درصدد هستیم بانوانی که تمایل به فعالیت مدنی دارند را به این حوزه ترغیب کنیم.

این مسئول عنوان کرد: اکنون 10سمن زنان و خانواده که دارای مجوزهستند در استان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز 4طرح را از طریق سمن‌ها اجرا می‌کند.

ربیعی اذعان کرد: در 62منطقه که ازدواج در سن پایین و یا سنین بالا اتفاق می‌افتاد طرحی به نام "ازدواج به هنگام" را اجرا می‌کنیم و مسائل بهداشتی، حقوقی، روانشتاسی و جامعه شناسی را به افراد ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میزان طلاق در سال 97 در استان کاهش یافت، گفت: طرح "ازدواج به هنگام" به منظور تبیین نقش ازدواج به هنگام در کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می‌شود که اساتید دانشگاه علوم پزشکی و مشاوران خانواده در آن حضور دارند و با همکاری فرمانداری‌های تابعه در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

این مسئول یادآور شد: به طور کلی 135 سمن داریم که از این تعداد ۱۰ سمن در حوزه زنان فعالیت می‌کنند و ۱۲۵ سمن به بحث خانواده بازمی گردد و از بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان مجوز دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: باتوجه به اینکه فضای مجازی بالاترین اثرگذاری را در خانواده دارد نیز دستگاه‌ها در این حوزه می‌توانند برنامه‌هایی داشته باشند.

ربیعی تصریح کرد: فضای مجازی نباید افسارگریخته و رها باشد بلکه باید با مدیریت بتوانیم بهترین تاثیر را داشته باشیم چراکه امروز مردم ساعات زیادی را در این فضا می‌گذرانند.

وی در پایان گفت: به طور کلی 40هزار زن سرپرست خانوار در استان داریم که 23هزار نفر از آن‌ها تحت حمایت بهزیستی و 18هزارنفر هم تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ ما در این راستا می‌خواهیم کارآفرینی زنان را تقویت کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان