۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ترافیک سنگین محور تبریز ـ جلفا در آستانه روز طبیعت/ رشد ۱۵۰‌درصدی تردد به سمت منطقه آزاد ارس
کد خبر: ۳۳۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ترافیک سنگین محور تبریز ـ جلفا در آستانه روز طبیعت/ رشد ۱۵۰‌درصدی تردد به سمت منطقه آزاد ارس

بنابر اعلام پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی محور تبریز ـ جلفا (منطقه آزاد ارس) با نرخ رشد ۱۵۰ درصد بیشترین افزایش ترددی را نسبت به تعطیلات نوروزی سال گذشته در بین سایر محورهای استان دارد.

ترافیک سنگین محور تبریز ـ جلفا در آستانه روز طبیعت/ رشد ۱۵۰‌درصدی تردد به سمت منطقه آزاد ارس
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، حسن فرجی افزود: بنابر آمار ثبت شده از 25 اسفند الی 12 فروردین سال‌جاری افزایش چشمگیری داشته و بیش از 150 درصد رشد نشان می‌دهد که مقام نخست را از این نظر در میان سایر محورهای استان دارد.
اجرای برنامه‌های متنوع نوروزی و مسابقات مختلف ورزشی در سطح شمال غرب کشور در منطقه آزاد ارس و وجود جاذبه های منحصربه فرد در این منطقه همه ساله مقصد بیش از 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی می‌شود.
اضافه می شود پخش زنده برنامه های شبکه سهند تبریز، اجرای جنگ های شادی تا قبل از ایام فاطمیه، جشنواره‌های متعدد در حوزه‌های هنری، صنعتی، ورزشی، صنایع دستی و انواع مسابقات شاد و مهیج از جمله برنامه های منطقه آزاد ارس پیش از ایام فاطمیه بوده و در دور جدید سفرهای نوروزی در این منطقه به اجرا درآمد.
هم اکنون در نقاط مختلف منطقه آزاد ارس برنامه ها و جشنواره های متنوع فرهنگی، ورزشی و گردشگری در حال اجرا بوده و مورد استقبال ویژه گردشگران قرار گرفته است.
علاوه بر وجود بسیاری از جاذبه های کم نظیر در ارس در کنار کوهنوردی و صعود به قله های کیامکی(روستای داران)، صعود به کوه گئچی قالاسی(جلفا) و صعود به قله کمتال(سیه رود)، ورزش های آبی و ساحلی نظیر قایقرانی، باد سواری، جت اسکی و اسکی روی آب در دریاچههای پشت سد ارس، سد خداآفرین و سد گلفرج، قایقرانی در آبهای خروشان رود ارس، رافتینگ در رود نوجه مهر و قایق‌های تفریحی پدالی در دریاچه پارک کوهستان از جمله امکانات فراهم شده برای گردشگران این منطقه به شمار می‌رود.
همچنین حضور چادرهای عشایر در اماکن تاریخی و گردشگری و نمایشگاهی و ارائه غذاهای محلی و سنتی و اجرای گشت هوایی با هواپیماهای فوق سبک و اجرای برنامه‌های شاد و سنتی تکم گردانی شور و نشاط خوبی در نقاط مختلف منطقه آزاد ارس ایجاد کرده است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان