۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین مسئولین خون شهدا را پایمال آرزوهای غیر دینی نکنند
کد خبر: ۳۰۷۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جانباز دوران دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین:

مسئولین خون شهدا را پایمال آرزوهای غیر دینی نکنند

یوسف فاطمی نسب دادن سلامتی اش را در راه انقلاب باعث افتخار دانست و گفت: مردم و مسئولین کشور خون مقدس شهدا را پایمال آرزوهای غیردینی و ضد منافع کشور نکنند.

مسئولین خون شهدا را پایمال آرزوهای غیر دینی نکنند

یوسف فاطمی نسب از جانبازان دوران دفاع مقدس استان قزوین در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، با بیان اینکه دلیل اصلی حضورم در جبهه  احساس تکلیفی بود که در آن زمان هر فرد انقلابی داشت اظهار داشت: حضور در جبهه حق علیه باطل را وظیفه شرعی خود می‌دانستیم و همچنین به دستور امام امت که ولی فقیه زمان بود لبیک گفتیم و راهی مناطق جنگی شدیم.

وی که در سال 60 عازم جبهه شد هدف خود را از حضور در جبهه انجام وظیفه دانست و اذعان داشت: دفاع از انقلاب اسلامی که عصاره و خلاصه ای از زحمات پیامبران، امامان و علما و شیعیان در طول تاریخ است، وظیفه هر مسلمانی می باشد و برای انجام وظیفه نباید نیاز به دلیل و مدرک داشته باشید.

فاطمی نسب که در عملیات بدر سال 63 جانباز شده است ادامه داد: اگر شیطان درون و بیرون اجر جانباز را ضایع نکند و بتوانیم مخلصانه مقام جانباز را به آخرت ببریم، افتخار می‌کنیم که در راه دین، قرآن و نائب امام زمان و انقلاب اسلامی و وطن اسلامی قسمتی از سلامتی خود را داده ایم، ما در مقابل شهدا شرمنده ایم آنها جان شیرین خود را فدای انقلاب کردند تا امروز ایران اسلامی به اقتدار برسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش آمده از جبهه رفتن پشیمان شده باشید تصریح کرد: از اینکه لیاقت شهادت را نداشتیم شرمنده خدا و امام راحل و شهدا هستیم در ضمن کسی ما را به زور و اجبار به جبهه نفرستاده بود که پشیمان شویم؛ خودمان داوطلبانه و عاشقانه رفتیم و وظیفه خود می‌دانستیم که مانند اعمال واجب خود مثل نماز و روزه این وظیفه شرعی خود را نیز انجام دهیم.

جانباز جنگ تحمیلی درباره رسالت انتقال آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی به نسل امروز ابراز داشت: می توان با نوشتن خاطرات رزمندگان و شهدا و جانبازان، نقل کردن در مکان های مختلف با حضور جوانان، نقل مطالب دفاع مقدس در کتب درسی، ساخت سریال و فیلم های سینمایی و همچنین بازدید جوانان از مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور  این آرمان ها را به نسل های امروز و فردا منتقل کرد.

وی به بیان انتظارات یک جانباز از مردم و مسئولین پرداخت و یادآور شد: مردم و مسئولین کشور گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه باشند و مدیران سازمان ها تحت فرمان رهبری به مردم خدمت نمایند و در مقابل آمریکا و مستکبران کوتاه نیامده و مبارزه کنند، همچنین خون مقدس شهدا را پایمال آرزوهای غیردینی و ضد منافع کشور نکنند.

رزمنده جانباز دوران جنگ با انتقاد از وضعیت فرهنگی نامطلوب جامعه اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب بحث رخنه فرهنگی را مطرح می کنند باید مدیران متوجه باشند که وضعیت نامطلوب از تلنگر به آنها هم گذشته است، اصلا فضای موجود مورد رضایت شهدا و امام شهدا نیست، مدیران فرهنگی مدیریت جهادی را جدی بگیرند.

فاطمی نسب به بیان خاطره ای از حضورش عملیات بدر پرداخت و گفت: در سال 63 که مصادف با عملیات بدر بود گلوله تانک نیروهای صدام آمریکایی به سنگر گروهی از برادران بسیجی برخورد کرد، چند نفر زخمی و مجروح شدند یکی از برادران نیز به نام اصغر عاملی که 16 ساله بود و برادر شهید هم بود به شهادت رسید و جنازه اش تکه تکه شد، دوباره گلوله تانک به این نقطه اصابت کرد و اثری از جنازه این شهید بزرگوار باقی نگذاشت که این صحنه هیچوقت از جلوی چشمانم دور نمی شود.

وی در پایان تاکید کرد: خداوند توفیق دهد راه شهدا و جانبازان و رزمندگان را بشناسیم و ادامه دهیم، باید انتقام خون جوانان این مرز و بوم را از آمریکا و نوکرانش بگیریم و در قیامت از شفاعت امام راحل و شهدا و جانبازان و رزمندگان بهره مند گردیم.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان