۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین امام جمعه قزوین: مدیران حفظ وحدت را در اولویت کاری خود قرار دهند
کد خبر: ۲۹۸۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین در محمدیه؛

امام جمعه قزوین: مدیران حفظ وحدت را در اولویت کاری خود قرار دهند

آیت الله هادی باریک بین در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین در محمدیه به مدیران استان توصیه کرد تا حفظ وحدت را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه قزوین: مدیران حفظ وحدت را در اولویت کاری خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین ظهر در دفتر امام جمعه شهر محمدیه برگزار شد.

در این گردهمایی ابتدا آیت الله هادی باریک بین، امام جمعه قزوین با توجه به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم اعتکاف در کشور و استان قزوین اظهار داشت: امسال ملت متدین ایران اسلامی و نسل نوجوان و جوان با شرکت در مراسم معنوی اعتکاف بار دیگر ثابت کردند نقشه‌های فرهنگی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم علیه ایمان، اراده و تقوی ما تاثیرگذار نیست.

وی افزود: همه ساله مراسم پر برکت اعتکاف در استان برگزار می‌شود که امسال شاهد حضور گسترده و پر شور نوجوانان و جوانان مومن بودیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین همچنین وجود همدلی و وحدت در استان قزوین را از ارکان اساسی مدیریت برشمرد و اذعان داشت: خوشبختانه استاندار قزوین با همیاری دیگر مدیران و مسوولین استان در راستای ایجاد همدلی و وحدت برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها در استان تلاش نموده‌اند که لازم است این رویه در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی در پایان پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب را مهم دانست و ابراز داشت: رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیده‌اند و لازم است مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور با عمل به این منویات توصیه‌های ایشان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امام جمعه تاکستان با اشاره به بازگشایی حوزه علمیه خواهران در تاکستان یادآور شد: خوشبختانه حوزه علمیه در تاکستان ویژه خواهران و بانوان گرامی این شهرستان ایجاد شده است که زمینه لازم برای رشد و تعالی فرهنگ یک خانواده را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که خواستار آشنایی فرزندان خود با علوم دینی و مبانی فرهنگ و حجاب اسلامی هستند می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها از فضای علمی و دینی به وجود آمده استفاده‌های لازم را ببرند.

عضو خبرگان رهبری قزوین تاکید کرد: یکی از تریبون‌هایی که می‌توان با استفاده از آن زمینه تشویق و ترغیب خانواده‌ها برای استفاده از حوزه علمیه خواهران را فراهم آورد همین تریبون نماز جمعه است که ائمه جماعات می‌توانند این مسأله را به خوبی تبیین کنند.

وی در پایان به حوزه مهم و تاثیرگذار فرهنگ در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به نگرانی و دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره حوزه فرهنگ و همچنین نامگذاری امسال باید مسوولین فرهنگی کشور برنامه ریزی‌های لازم را در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را انجام دهند و آنها را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان