۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ضريب نفوذ تلفن همراه، ۸۱ درصد اينترنت، ۵۴ درصد
کد خبر: ۲۹۶۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزير ارتباطات در قزوين:

ضريب نفوذ تلفن همراه، ۸۱ درصد اينترنت، ۵۴ درصد

معاون وزير ارتباطات در قزوين گفت: ميانگين ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور ۸۱ درصد و اينترنت ۵۴ درصد مي باشد.

ضريب نفوذ تلفن همراه، ۸۱ درصد اينترنت، ۵۴ درصد
به گزارش صبح قزوین، مرتضي براري در جلسه بررسي زير ساخت هاي ارتباطي استان قزوين كه با حضور استاندار و مجمع نمايندگان استان برگزار شد اظهار داشت: وضعيت پوشش موبايل در استان رصد شده است و 72 دستگاه BTS براي پوشش كامل مناطق استان پيش بيني شده و علاوه بر آن براي پوشش مناطق روستايي استان نيز 14 دستگاه BTS به عنوان سهميه امسال پيش بيني شد كه 10 مورد آن تا دو هفته آينده در استان نصب خواهد شد و در صورت نياز به دستگاه هاي بيشتر پس از اعلام به وزارتخانه نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.
وي افزود: ضريب نفوذ اينترنت در سطح كشور و استان بايد به يك وضعيت مطلوب و با كيفيت برسد تا ناراحتي و نگراني هاي مردم در اين زمينه مرتفع شود و در حال حاضر وزارتخانه آمادگي دارد تا به هر ميزان كه اينترنت در سطح استان نياز باشد خدمات مربوطه را ارائه كند.
معاون حقوقي وزير ارتباطات و فناوري از راه اندازي اينترنت پرسرعت در 62 روستاي استان تا اواسط هفته آينده خبر داد و نسبت به اتصال ساير روستاهاي نيازمند به اينترنت اعلام آمادگي كرد.
وي از تخصيص پهناي باند رايگان به دستگاههاي اجرايي توسط شركت مخابرات خبر داد و در ادامه افزود: براساس برنامه پنجم توسعه 100 درصد از خدمات بين دستگاهها و 60 درصد از خدمات دستگاهها به مردم بايد به روش الكترونيكي ارائه شود كه هنوز تا دستيابي به اين موقعيت فاصله داريم.
براري از راه اندازي 140 كيلومتر فيبر نوري با هدف پايداري شبكه بين شهري در استان خبر داد و در ادامه گفت: Data Center اسان قزوين تا پايان سال افتتاح مي شود و اميدواريم قزوين در توسعه دولت الكترونيك بتواند به يك استان پيشتاز و شناخته شده در سطح كشور تبديل شود.
وي با اشاره به اهميت و نقش اقتصاد ICT تصريح كرد: در استان قزوين 1 ميليون و 200 هزار تلفن همراه شامل 800 هزار همراه اول و 400 هزار همراه ايرانسل وجود دارد كه ميانگين هزينه ماهيانه اين تلفن ها با احتساب 10 هزار تومان به ازاي هر تلفن همراه معادل 12 هزار ميليارد تومان مي باشد كه رقم بسيار بالايي است.
معاون وزير ارتباطات گفت: در حال حاضر 25 ميليون ايراني خريدار بازي هاي كامپيوتري هستند و اين بيانگر حجم اقتصاد ICT در كشور است.
وي گفت: حوزه توسعه شركت هاي دانش بنيان و صنعت ICT بايد تقويت شود تا بخشي از اشتغال جوانان از طريق اين بخش مرتفع شود.
منبع: روابط عمومی استانداری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان