۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین کاهش مشکلات قضایی زندانیان در بازدید دوره‌ای قضات
کد خبر: ۲۹۴۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین خبر داد:

کاهش مشکلات قضایی زندانیان در بازدید دوره‌ای قضات

دادستان قزوین اظهار داشت: بازدید از زندان یکی از وظایف اصلی مسئولان قضایی در رسیدگی به امور زندانیان است.

کاهش مشکلات قضایی زندانیان در بازدید دوره‌ای قضات
به گزارش صبح قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین «اسماعیل صادقی‌نیارکی» » در خصوص اهداف بازدید از زندان گفت: در زمان بازدید از زندان موضوعاتی مطرح می‌شود که ممکن است در زمان‌های دیگر از آنها غفلت شود؛ به طور مثال ممکن است پرونده‌های بسیاری از زندانیان در حالت بلاتکلیف باشد یا بازداشت موقت آنها هنوز رفع تکلیف نشده باشد.
حتی پرونده‌هایی که با مشکل حاد مواجه نیستند و می‌توان در خارج از نوبت به آنها رسیدگی کرد نیز اغلب در بازدید از زندان‌ها آشکار می‌شوند.
وی افزود: نظارت بر زندان‌ها در حقیقت با این هدف صورت می‌گیرد که زندانی بیش از حد مقرر در زندان نگهداری نشود، به عبارتی این مهم به منظورکاهش جمعیت کیفری زندان‏ها اجرایی می‌شود.
این مقام قضایی، با اشاره به بازدید اخیرش از زندان مرکزی قزوین ، این بازدید را مثبت ارزیابی و بیان کرد: وضعیت زندان قزوین رو به پیشرفت است و با همت خوب مسئولان در سازمان زندانها، دادگستری و دادسرای این استان، تلاش مطلوبی برای اصلاح و تربیت و به خصوص اشتغال زندانیان صورت گرفته است.
به گفته صادقی نیارکی، زندان مرکزی استان قزوین یکی از پاک‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین زندان‌های کشور است.
وی یادآور شد: باوجود اینکه در زندان قزوین با تراکم زندانی مواجه هستیم اما حضور قضات در زندان‌ها زمینه آشنایی آنان با مشکلات و مسایل قضایی زندانیان را فراهم کرده است که این موضوع در کیفیت صدور آرا تاثیر چشمگیری دارد.
صادقی نیارکی بازدید قضات از زندان‌ها را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: این بازدیدها موجب دلگرمی مددجویان می‌شود و فشارهای روانی وعصبی ناشی از حبس را کاهش می‌دهد.
به عبارت دیگر زندانیان با مشاوره از قضات و مشاورانی که در زندان حضور دارند، مشکلات خود را رفع و به تسهیل روند رسیدگی به پرونده قضایی کمک می‌کنند.
منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان