۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین قزوین در برگزاری نماز جماعت صبح الگوی سائر استان‌هاست
کد خبر: ۲۹۲۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

قزوین در برگزاری نماز جماعت صبح الگوی سائر استان‌هاست

حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین گفت: در سال‌های اخیر به همت حجت‌الاسلام صفی‌خانی و برخی از ائمه جماعات استان موفق شدیم نماز جماعت صبح را در بیش از نیمی از مساجد قزوین برگزار کنیم و الگوی سایر استان‌ها باشیم که جای بسی قدردانی از دست‌اندرکاران این امر مهم است.

قزوین در برگزاری نماز جماعت صبح الگوی سائر استان‌هاست

به گزارش  خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین در گردهمایی ائمه جماعات شهرستان قزوین در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین اظهار داشت: ائمه جماعات در مساجد جلودار مردم مومن و بااخلاص هستند و نقش مهمی در برگزاری نمازهای جماعت ایفا می‌کنند.

وی  افزود: مومنان در مساجد به امامت ائمه جماعات سر به خاک می‌گذارند و به درگاه خداوند متعال اظهار عبودیت و بندگی می‌کنند.

امام جمعه موقت قزوین به ائمه جماعات توصیه کرد: باید همواره تلاش کنیم خدمت‌ و انجام امور با نیت قرب الهی و برای رضای خداوند متعال باشد زیرا در این صورت است که اجر و پاداش خدمتی که ارائه داده‌ایم را در روز قیامت دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه مساجد در جوامع اسلامی بیان داشت: مساجد از جمله مکان‌هایی است که در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده‌اند و مقدس شمرده شده است.

باریک بین ابراز داشت: این تقدس مساجد موجب شده این اماکن مقدس از کارایی بالایی برخوردار باشند و با برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی نقش مهمی در ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان ایفا کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: امور مساجد استان قزوین در گذشته فعالیت زیادی نداشت اما در سال‌های اخیر با تلاش‌های حجت‌الاسلام صفی‌خانی فعالیت‌های خوبی در این مرکز صورت می‌گیرد که آثار و برکات آن در جامعه مشهود است.

استاد حوزه علمیه قزوین یادآور شد: یکی از مواردی که باید تأکید زیادی روی آن صورت گیرد، اقامه نماز جماعت صبح در تمام مساجد قزوین است که در حال حاضر با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به همت حجت‌الاسلام صفی‌خانی و برخی از ائمه جماعات استان موفق شدیم نماز جماعت صبح را در بیش از نیمی از مساجد قزوین برگزار کنیم و الگوی سایر استان‌ها باشیم که جای بسی قدردانی از دست‌اندرکاران این امر مهم است.

کارشناس دینی قزوین با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی همایش ائمه جماعات خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و گردهمایی‌هایی موجب می‌شود ائمه جماعات با هم‌فکری یکدیگر برنامه‌های خوبی را برای اجرا در مساجد و جذب نسل نوجوان و جوان تدوین کنند.

باریک‌بین در پایان تاکید کرد: انتقال تجربیات بین ائمه جماعات مساجد استان برای اجرای برنامه‌هایی در مساجد به منظور بیمه کردن مردم جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان در برابر توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر است.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان