۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری نماز جماعت صبح فقط در ۶۵ مسجد شهر
کد خبر: ۲۹۲۴۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قائم مقام رسیدگی به امور مساجد قزوین خبر داد:

برگزاری نماز جماعت صبح فقط در ۶۵ مسجد شهر

حجت‌الاسلام موسی صفی‌خانی گفت: اقامه نماز صبح به صورت جماعت تأثیر روحی و روانی عمیقی روی مردم دارد که نباید مورد غفلت واقع شود در حال حاضر فقط در ۶۵ مسجد شهر قزوین نماز جماعت صبح با حضور گسترده و پرشور مردم متدین برگزار می‌شود.

برگزاری نماز جماعت صبح فقط در ۶۵ مسجد شهر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام موسی صفی‌خانی قائم مقام رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ظهر امروز( 18 اردیبهشت ماه) در گردهمایی ائمه جماعات استان قزوین در مسجد شیخ‌الاسلام با بیان این‌که باید جایگاه مساجد در اسلام به مردم معرفی شود اظهار داشت: نماز یکی از واجباتی است که در قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) نسبت به برپا داشتن آن به ویژه به صورت جماعت تأکید زیادی شده است.

وی اذعان داشت: براساس این تأکیدات در مساجد کشورهای اسلامی و به تبع آن کشور ایران نمازهای پنج گانه با حضور گسترده و پرشور مسلمانان به صورت جماعت در مساجد برگزار می‌شود.

قائم مقام رسیدگی به امور مساجد استان قزوین افزود: استان قزوین نیز با وجود داشتن مردمی متدین و ولایت‌مدار از این قاعده کلی مستثنی نبوده است و مسوولان امر همواره در برگزاری نمازهای یومیه به صورت جماعت در مساجد استان اهتمام دارند.

صفی‌خانی ابراز داشت: استان قزوین یک هزار و 400 مسجد دارد که از این تعداد 118 مسجد در نقاط مختلف شهر قزوین واقع شده است، در همه این مساجد نمازهای ظهر، عصر، مغرب و عشاء به صورت جماعت و با حضور گسترده مردم متدین قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که هنوز در همه مساجد استان قزوین نماز جماعت صبح برگزار نمی‌شود که باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه اهتمام جدی صورت گیرد.

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با اشاره به اهمیت و فضیلت نماز جماعت صبح گفت: اقامه نماز صبح به صورت جماعت تأثیر روحی و روانی عمیقی روی مردم دارد که نباید مورد غفلت واقع شود در حال حاضر فقط در 65 مسجد شهر قزوین نماز جماعت صبح با حضور گسترده و پرشور مردم متدین برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اثرات نماز جماعت صبح افزایش روحیه معنوی مردم است بنابراین روحانیت و ائمه‌ جمعه باید تلاش کنند این موضوع را برای مردم تبیین کرده و از این طریق زمینه حضور تعداد بیشتری از مردم در نمازهای جماعت صبح را فراهم کنند.

صفی‌خانی با اشاره به برکات ماه مبارک رجب یادآور شد: ماه مبارک رجب یکی از ماه‌های ارزشمند به لحاظ عبادی و معنوی در دین مبین اسلام است که انجام فرایض مستحب و واجب در این ماه بسیار مورد سفارش قرار گرفته ‌است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در این ماه مبارک برگزار می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها برگزاری مراسم اعتکاف است که با همکاری ستاد اعتکاف استان هرساله در برخی از مساجد سطح استان برگزار می‎‌شود.

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با بیان این‌که لازم است تعامل بیشتری بین ائمه جماعات و جوانان برقرار باشد تصریح کرد: ائمه جماعات تلاش کنند با نسل نوجوان و جوان ارتباط بیشتر و عمیق‌تری برقرار کنند و از ظرفیت‌های این نسل برای تبیین برنامه‌های مساجد بهره‌مند شوند.

کارشناس دینی قزوین با اشاره به نقش مساجد در فرهنگ دینی مسلمانان اظهار داشت: در فرهنگ دینی مسلمانان، مساجد جایگاه و نقش مهمی دارند به‌گونه‌ای که در دورانی شبیه دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی برای تحقق انقلاب اسلامی ایران و پس از آن دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد کارآمدی و نقش مساجد بودیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همدلی و همکاری همه ائمه جماعات مساجد استان شاهد برپایی نماز جماعت صبح در تمام مساجد سطح استان باشیم.

 انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان