۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین مشاوره مذهبي در زندانهاي قزوين فعال شد
کد خبر: ۲۹۲۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره كل زندانهاي استان قزوين:

مشاوره مذهبي در زندانهاي قزوين فعال شد

معاون اداره كل زندانهاي استان قزوين از راه اندازي مركز مشاوره مذهبي در زندانهاي استان خبر داد.

مشاوره مذهبي در زندانهاي قزوين فعال شد
به گزارش صبح قزوین، محمدپيرويسي در توضيح اين خبر گفت: به منظور بارور ساختن افكار دینی و اسلامي مددجويان و بالا بردن اطلاعات مذهبي آنها مركز مشاوره مذهبي در زندانها فعال بوده و پاسخگوي سؤالات و مسائل شرعی و دینی مددجويان خواهد بود.
وي با بيان اينكه ارتقا سطح شناخت ديني رابطه مستقيمي با كاهش ارتكاب جرائم دارد بيان داشت: در محيط زندان بسترهاي مناسبي براي بازنگري رفتارها در بين مددجويان وجود دارد.
بسياري از آنها در زندان پي به اشتباهات خود برده و زمينه هاي تغيير و تحول دروني را دارند.
پيرويسي اذعان داشت: بسیاری از مواقع ابهامات کوچک بويژه مسائل ديني باعث ضعف اعتقادي در افراد شده و به بيراهه كشيده مي شوند.
در چنين موقعيتي به ويژه براي زندانيان، گرفتن یک مشاوره از ظهور و بروز تكرار خطا مي كاهد.
معاون اداره كل زندانهاي استان قزوين تصريح نمود: بروز خرده فرهنگ هاي متفاوت نتيجه ضعف در افكار و كردار است.
در جامعه ما كه اصول جامع ديني در آن جاري است و مردم بر اساس باورهاي مذهبي رفتارهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي خويش را سامان مي دهند.
بي درنگ هنگام بروز مشكلات راه چاره را بايد از متن دين جستجو نمود و مي توان گفت كه دين براي تمام مشكلات فرا روي بشر برنامه هاي خاصي دارد كه كارشناسان و مشاوران اين حوزه مي توانند آنها را استنباط و بكار گيري نمايند.
وي تأكيدكرد: حل مسائل و مشكلات مددجويان در حوزه هاي ديني، مسئوليت اصلي ما در برابر آنهاست و بايستي به عنوان يک وظيفه مذهبي و شرعي همواره راهگشاي مشكلات اين افراد باشيم.
اين مقام مسؤل همچنين به نقش مشاوره ديني در کاهش بحران ها اشاره كرد و افزود: مشاورديني در زندان طرحي حساس و مؤثر است.
آگاه كردن مددجويان به چگونگي مقابله و مبارزه با مشكلات و تقويت روحيه و بالا بردن ظرفيت هاي احساسي و رواني آنان بر حسب آموزه هاي ديني از جمله برنامه هاي مهم اين طرح است و در جهت تقويت خود باوري و اعتماد به نفس و تغيير مددجويان كمك شاياني مي شود.
پيرويسي در پايان خاطرنشان كرد: سلامت فكري، محور توسعه و پيشرفت در همه ابعاد و واکسينه شدن در مقابل انواع انحرافات و كج روي هاست.
براي اصلاح نگرش و تغيير رفتار، متخصصين حوزه ديني به عنوان يک مولفه مهم در جامعه تلقي مي شوند كه بايد در همه بخش هاي اجتماعي ازجمله زندانها فعال باشند.
منبع: روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان