۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین تعداد اکیپ های بازرسی جوابگوی وسعت شهر نیست/ نوسازی ناوگان شهری نیازمند تخصیص اعتبار است
کد خبر: ۲۸۷۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روابط عمومی تاکسیرانی قزوین در پاسخ به اظهارات عده ای از تاکسیرانان:

تعداد اکیپ های بازرسی جوابگوی وسعت شهر نیست/ نوسازی ناوگان شهری نیازمند تخصیص اعتبار است

مسئول روابط عمومی تاکسیرانی قزوین به انتقاد جمعی از تاکسی داران به عملکرد سازمان تاکسیرانی قزوین که چندی پیش در صبح قزوین منعکس شد پاسخ داد.

تعداد اکیپ های بازرسی جوابگوی وسعت شهر نیست/ نوسازی ناوگان شهری نیازمند تخصیص اعتبار است

اسماعیل زندپور، مسئول روابط عمومی سازمان تاکسیرانی قزوین، در پاسخ به گلایه تاکسیرانان در خصوص گران شدن سوخت در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین گفت: افزایش حامل های انرژی از تصمیمات کشوری است؛ این تصمیمات از جانب خود سازمان اخذ نشده و ما نیز موظفیم طبق سیاست های دولت عمل کنیم.
وی در پاسخ به راننده تاکسی که گفته بود تعاونی تاکسیرانی، خدمات و تعهد مناسبی در قبال جنس هایی که تاکسیرانان می گیرند ندارد، اضافه کرد: رانندگان مسائلی را مطرح می کنند که ارتباطی با سازمان ما ندارد و لازم به ذکر است سازمان تاکسیرانی محل فروش جنس قطعات یدکی نیست.

زندپور اضافه کرد: اگر تاکسیرانان در تعاونی ما ثبت نام کنند می توانند از امکانات و مزایای آن نیز بهره مند شوند.
در این مورد مدیرعامل تعاونی تاکسیرانان، جنس های لوازم یدکی را به تاکسیرانان ارائه کرده و پاسخگوی این نوع مسائل خواهند بود.
وی در پاسخ به راننده ای که اظهار کرده بود هزینه تمدید دفترچه و نقل و انتقال ماشین، ۵۰۰ هزار تومان  است، تصریح کرد: این مسئله را شدیدا تکذیب می کنم.
بالاترین نرخ نقل و انتقال خودرو  پژو 405  مدل 91،  با مبلغ 405 هزار تومان و پایین ترین نرخ نقل و انتقال به پیکان مدل 83 و ماقبل آن با مبلغ 72 هزار تومان اختصاص دارد.
وی در خصوص هزینه دفترچه خط که از ۱۲ هزار به ۷۰ هزار تومان رسیده، توضیح داد: هزینه تمدید مجوز همانند قبل 12 هزار تومان بوده و افزایش نیافته است و همچنین تمدید پروانه سازمان نیز 12 هزار تومان به مدت 2 سال در نظر گرفته شده است.
زندپور در مورد گذراندن دوره و آزمون شهرشناسی اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی قزوین و روابط عمومی، همه ساله خود را موظف می داند تا دانش تاکسیرانان را افزایش دهد.
دانش افزایی تاکسیرانان از طریق این دوره های آموزشی صورت می گیرد اما متاسفانه بسیاری از تاکسیرانان از این مقوله استقبال نمی کنند؛ هم چنین اقدامات ما اجباری نیست و آن ها می توانند بصورت کاملا اختیاری و داوطلبانه در این دوره ها شرکت نمایند.
وی در مورد طرح تعویض خودروهای فرسوده تشریح کرد: در خصوص نوسازی ما تصمیم گیرنده نیستیم؛ نوسازی ناوگان، نیاز به اعتبار از سوی بانک مرکزی دارد و اگر بانک مرکزی اعتبار لازم را در اختیار بانک ها و شرکت های خودروساز قرار دهد در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد و در صورت تخصیص اعتبارو اجازه  اتحادیه تاکسیرانی، در اسرع وقت این قضیه را پیگیری کرده و اقدام به نوسازی ناوگان خود می نماییم.
زندپور گفت: تاکسیرانان موظفند خدمت خود را به مردم ارائه دهند و اگر قیمت خودروهایی که در الوند فعالیت می کنند بسیار بالاست تاکسیرانی الوند باید پاسخگوی این مقوله باشد و به سازمان تاکسیرانی قزوین ارتباطی ندارد.
این مسئول درخصوص مصاحبه کاشی پزها، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین که در مصاحبه با رسانه ها گفته ” ما شخصی‌ها را ساماندهی کردیم”، و گلایه تاکسیران که این چطور ساماندهی ای است که فقط حق رانندگان تاکسی در حال از بین رفتن است؟ بیان کرد: آقای کاشی پز به هیچ عنوان چنین چیزی اعلام نکرده اند.
بحث ساماندهی خودروهای شخصی در زمان مدیریت آقای ایرانخواه بعد از سهمیه بندی بنزین در سال 86 صورت گرفت و بعد از آن سال اجازه این کار را به ما ندادند.
وی با اشاره به گفته ی یکی از تاکسیرانان در خصوص اینکه در سازمان تاکسیرانی نزدیک به ۱۵ اکیپ بازرسی وجود دارد که اکثر آنها در مسیر سبزه میدان و یا دروازه رشت مستقر هستند و سرکشی آن ها در سایر مسیرها به وضعیت تاکسی‌ها و بررسی معاینه خودروها خلاصه می شود، خاطرنشان کرد: 5 اکیپ بازرسی و مدیریت بازرسی در حال خدمت هستند که این 5 اکیپ به صورت مستقل از کل شهر بازدید می کنند.
با توجه به اینکه این 5 اکیپ جوابگوی وسعت شهر قزوین نیست، نمی توانیم گشتی را بصورت مستمر یکجا مستقر کنیم و علی رغم حساسیت 4 راه ولیعصر،  در اکثر مواقع فقط یک گشت بازرسی در آنجا مشغول به خدمت است.
زندپور تاکید کرد: تا زمانی که  تاکسیران عزیز با ما همکاری نکنند مشکلات حل نخواهد شد.
وی طبق درخواست رانندگان از تاکسیرانی به منظور ارائه امکاناتی از قبیل نصب آب سردکن، سایه بان و .
.
.
اذعان داشت: از رانندگان خواهشمندیم انصاف را رعایت کنند.
این امکانات در سطح شهر خصوصا در چهارراه ولیعصر وجود دارد اما ما نیز به دنبال ارتقا این امکانات در سطح شهر هستیم.

انتهای پیام/7008/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان