۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین بررسی ۴۱۶ درخواست طی ۱۴ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی
کد خبر: ۲۸۳۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی قزوین

بررسی ۴۱۶ درخواست طی ۱۴ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی

۴۱۶ درخواست طی ۱۴ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی در سال ۱۳۹۲ مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی ۴۱۶ درخواست طی ۱۴ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی
به گزارش صبح قزوین، محسن اسماعیلی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی قزوین، اظهار داشت: در سال 92 بیش از 370 درخواست اشخاص خصوصی و 30 طرح از جمله طرحهای جامع و تفصیلی و گردشگری در طی 37 جلسه گروه کارشناسی و 14 جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در این جلسات، طرح هایی همچون طرح جامع – تفصیلی شهرهای کوهین، ارداق، معلم کلایه، اقبالیه، نرجه ، طرح جامع منطقه نمونه گردشگری باغ تابان، طرح ویژه محلات اکبر آباد و زورآباد (آزادگان) اقبالیه، بررسی موضوع احداث راه اصلی قزوین – رحیم آباد-کلاچای، و قزوین – تنکابن، بررسی موضوع الحاق برخی از روستاهای اطراف قزوین به عنوان ناحیه منفصل شهری، ارتقاء نقاط روستایی زیاران و قشلاق به شهر، مکان یابی استقرار کارگاههای تولید بتن و بتن آماده، بررسی و تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز در دو محور کورانه و زرشک، مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز رسیده است.
اسماعیلی ادامه داد: با توجه به تهیه طرح مجموعه شهری و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ارائه پهنه بندی اراضی و تعیین نوع فعالیت با ضوابط استقرار آن در این طرح، امکان بررسی و انطباق درخواستهای واصله به دبیرخانه کارگروه با طرح مذکور وجود دارد و این امر منجر به هدایت تصمیم گیری ها به سمت اجرای صحیح طرح یاد شده می شود.
خانم زرین پور، رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل، گفت: حدود 58 درصداز درخواست های مطروحه در جلسه کارگروه مرتبط با طرح های کشاورزی و دامداری، 13درصد از فعالیت ها در حوزه صنعت، 14 درصد از طرح ها در بخش خدمات و 13درصد از درخواست ها از نوع طرح های گردشگری و طرح شهری بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: بیشترین درخواست ها (34 درصد) در سطح شهرستان قزوین و کمترین درخواست ( 5 درصد) در سطح شهرستان البرز بوده است.
زرین پور افزود: 91 درصد از درخواست های بخش دامداری، 87 درصد از درخواست های کشاورزی، 56 درصد از فعالیتهای صنعتی، 46 درصد از درخواست ها در بخش گردشگری، در جلسه با رأی موافقت تصمیم گیری شده است.
همچنین تعداد 158 رأی کمیسیون تبصره یک ماده یک و موافقت نامه فعالیتهای تبصره 4 الحاقی به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، توسط جهاد کشاورزی صادر گردیده است که جهت صدور پروانه به بخشداری و شهرداری توسط این اداره کل ابلاغ شده است.
54 درصد از موارد فوق در شهرداری های استان و 46 درصد از آنها در بخشداری ها امکان صدور پروانه داشته اند.
وی گفت: یکی از الویت های کاری در ابتدای سال 92 حرکت در جهت تقویت کیفی عملکرد کارگروه تعیین شده بود که بر اساس این هدف برنامه هایی چون پرداختن به موضوعات کلی چون ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز در محورهای گردشگری، استفاده از پتانسیل مشاوران در تصمیم سازی ها، پرداختن به بازدید میدانی توسط گروه کارشناسی برای برخی محورها و پروژه ها توسط دبیرخانه کارگروه برای جلسات تنظیم شده بود.
شایان ذکر است مطابق با مقررات و آیین نامه های شهرسازی و معماری، هرگونه اقدام عمرانی بر روی زمین و تأثیرگذاری بر حیطه سرزمینی، بعنوان تغییر در نحوه کاربرد زمین محسوب شده و لزوماً نیازمند بررسی از کلیه جهات در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی جهت انطباق با طرح های مصوب فرادست از جمله طرح مجموعه شهری، طرح جامع ناحیه ای می باشد.
منبع: روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان