۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین تقويت ارتقاي فرهنگي ورشد معنوي كاركنان
کد خبر: ۲۸۱۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل زندانهاي استان قزوين تاکید کرد

تقويت ارتقاي فرهنگي ورشد معنوي كاركنان

مديركل محترم زندانهاي استان قزوين تأكيدكرد:در برنامه هاي تربيتي به دنبال تقويت ارتقاي فرهنگي و رشد معنوي كاركنان باشيم.

تقويت ارتقاي فرهنگي ورشد معنوي كاركنان
به گزارش صبح قزوین، حميدرضافراست طلب در جلسه شوراي اداري بابيان اينكه بايد باعزمي جدي درجهت تحقق شعارامسال كه توسط مقام معظم رهبري (زيدعزه)مبني بر «اقتصاد و فرهنگ باعزمي ملي و مديريت جهادي» مطرح شده، گام برداريم افزود: براي نهادينه سازي برنامه هاي اصلاحي و بازپروري زندانيان، نيازمند ايجاد روحيه ديني، تقوا و خداترسي در بين كاركنان هستيم .
با اين حركت ضمن رشد وتعالي معنوي زندانبانان، اهداف سازماني هم تأمين مي خواهد شد.
وي اعلام داشت: ايجاد فرهنگ سازماني باورها و اعتقادات و ارزش هاي حاكم بر جامعه، تقويت انگيزه براي ايجاد رضايت شغلي و افزايش روحيه و نشاط از جمله برنامه هاي ويژه كاركنان در سال جديد است.
مديركل زندانهاي استان قزوين تأكيدكرد: در مجموعه فعاليتهاي زندانها چيزي به دور از تأثير فرهنگ در زندانيان وجود ندارد.
همه اقدامات و برنامه ها حول محور اصلاح فرهنگ زنداني چرخيده و براي رسيدن به اين هدف بسيار مهم سطح ادراك و تفكر كاركنان از اهميت ويژه اي برخورداراست.
همه همكاران بايد با انگيزه و رضايت و روحيه جهادي منطبق با سياستهاي سازماني براي اصلاح و تغيير سبك زندگي بزهكاران و مجرمين گام بردارند.
فراست طلب خطاب به مديران زندانهاي استان اذعان داشت: هرقدر فرهنگ شغلي از قدرت و انسجام بالاتري برخوردار باشد و بين نيازهاي كاركنان و ارزش هاي فرهنگي همخواني ايجادنمايد، ميزان اثرگذاري آن در محيط زندان بيشتر خواهد شد.
در چنين وضعيتي مي توانيم فرهنگ مطلوب درست زندگي كردن رانيز به زندانيان بياموزيم.
وي با اشاره به فرمايشات گوهر بار حضرت علي (ع)كه فرموده اند: بدكار را به وسيله پاداش دادن به نيكوكار مجازات كنيد، متذكر شد در تشويق و تنبيه، ضوابط و اصولي وجود دارد و مدير هر مجموعه بايد بر اساس آن معيارها عمل نمايد.
تشويق كاركنان صديق و متعهد، كارآمدي خود را بخوبي نشان داده و از اين ابزار مي توان در جهت دستيابي به آرمانها و اهداف حكومت و مديريت اسلامي بهره كافي و وافي برد.
اين مقام مسؤل در تذكرات اخلاقي خود به بحث مديريت اسلامي از منظر ائمه معصومين عليه السلام اشاره نمود وافزود: كسب رضايت و خشنودي خداوند تعالي از جمله ويژگي هاي مديريت اسلامي است كه بعنوان يك هدف عالي قلمداد مي شود.
در پرتو اين ويژگي و با توجه به ياد خداوند مي توان به تعهدات شغلي و ايجاد انگيزه خدمت و افزايش روحيه ايثار و ازخودگذشتگي درهمكاران دست يافت.
اگر اين مهم ناديده گرفته شود آثار مخربي را در زندگي فردي واجتماعي افراد گذاشته و اهداف سازماني و تعهدات شغلي نيز از اين آثارمخرب مصون نخواهد ماند.
مديركل زندانهاي استان قزوين در پايان از زحمات و تلاشهاي همه مديران و كاركنان و نيز رؤساي ادارات تابعه در انجام وظايف سازماني و دستاوردهاي ارزنده تقدير و تشكر نمود و ابراز اميدواري كرد كه سال جديدهم، سال همراه با موفقيت و سربلندي در تمام عرصه هاي خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و رسيدن به اهداف عالي سازمان زندانها باشد.
منبع: روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان