۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: علت ۶۰ درصد مرگ و میر زودرس بیماری های غیر واگیر است
کد خبر: ۲۷۸۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در نشست خبری صبح امروز مطرح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: علت ۶۰ درصد مرگ و میر زودرس بیماری های غیر واگیر است

علی اکبر زینالو اظهار داشت: ۶۰ درصد علت مرگ و میر زودرس، بیماری های غیرواگیر است. بیماری ها و زود ازکارافتادگی ها در دوران میانسالی و سالخوردگی یکی از مهمترین مشکلات جامعه جهانی است و علت آن عدم مراقبت و توجه در دوران نوجوانی و جوانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: علت ۶۰ درصد مرگ و میر زودرس بیماری های غیر واگیر است

به گزارش صبح قزوین، دکتر زینالو رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت اظهار داشت: انسان ها سالم به دنیا آمده اند و سلامتی نعمتی الهی است که به همه انسان ها اعطا شده است.
از بدو تولد، جسم و روح انسان پاک و سلامت است و باید طراحی سبک زندگی به گونه ای باشد که از سلامتی به عنوان یک ذخیره جهت بهتر زندگی کردن بهره مند شویم.
وی افزود: اولین رکن پس از آفرینش، آموزش است تا انسان سالم بماند و به سلامت دیگران کمک کند و بتواند بحران های زندگی اعم از روحی، روانی، جسمی و حتی معنوی را مدیریت کند.
با آموزش می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان داشت: دومین مسئله مهم در حوزه سلامت، خودمراقبتی است و هیچ کس همانند خود شخص نمی تواند از خود مراقبت کند.
در این راستا باید به لحاظ مهارتی و دانشی تخصص لازم را کسب نمائیم.
وی ادامه داد: علت 60 درصد مرگ و میر زودرس، بیماری های غیرواگیر است.
بیماری ها و زودازکارافتادگی ها در دوران میانسالی و سالخوردگی یکی از مهمترین مشکلات جامعه جهانی است و علت آن عدم مراقبت و توجه در دوران نوجوانی و جوانی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه سطح مصرف دارو در جامعه ما بیش از میانگین جهانی است و همین مساله باعث افزایش بیماری های متعدد و به خطر افتادن امنیت سلامت جامعه شده است.

وی با اشاره به افزایش بیماری های غیرواگیر توضیح داد: سال هاست برای مقابله با بیماری های غیرواگیر به سمت احداث بخش های ویژه و اورژانس رفته ایم در صورتی که افراد می توانند با خودمراقبتی از بروز بیماری های غیرواگیر جلوگیری کنند.

وی اعلام کرد: برای نمونه اختلالات روانی در جامعه بیداد می کند زیرا مهارت لازم را در این حوزه نداریم، به طوری که وقتی ما می بینیم با عصبانی شدن هم به خود و هم به دیگران ضربه می زنیم باید خودمراقبتی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به نقش خانم ها در خانواده برای ارتقای سلامت تصریح کرد: یکی از کلیدی ترین افرادی که در سلامت خانواده نقش دارند، خانم های خانواده هستند که رهبری نیز در سخنان اخیر خود بر نقش خانم ها در مدیریت خانه تأکید کردند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به این امر باید خانم ها دانش لازم را در بحث رفتارهای اجتماعی، تغذیه و مسائل روحی و روانی داشته باشند و سواد سلامت خانم ها و دانش عملی آنها کمک می کند راه های درست خودمراقبتی را در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/7008/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان