۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین تعیین و بررسی مشاغل سخت و زیان آور کارگران در آبیک
کد خبر: ۲۵۶۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

انتظار چند ساله کارگران آبیکی پایان یافت؛

تعیین و بررسی مشاغل سخت و زیان آور کارگران در آبیک

جهت رعایت حقوق شهروندی از مردادماه سال جاری رسیدگی به درخواست‌های کارگران مشاغل سخت و زیان آور در اداره کار شهرستان آبیک انجام می‌شود.

تعیین و بررسی مشاغل سخت و زیان آور کارگران در آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ کارهای سخت و زیان آور، کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی ، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌شود.

نتیجه این تنش‌ها سبب بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن برای کارگران می‌شود.

تعیین سخت و زیان آور بودن شغل یا مشاغل بر اساس بررسی سوابق و شرایط محیط کار و توسط کمیته کارشناسان مشخص می شود.

کارگران آبیکی برای درخواست تعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل خود باید مسافت طولانی تا قزوین را طی کنند تا اداره کار شهرستان قزوین در یک بازه زمانی طولانی ۲ تا ۳ ماهه به درخواست آن‌ها رسیدگی کند و در آخر جواب آری یا نه را به کارگران بدهد.

رفت و آمد به شهرستان قزوین جدای از بُعد مسافت طولانی هزینه‌های بسیاری برای این قشر زحمت کش دارد.

سرعت، دقت و صحت سه پارامتر مهم 
حسین بابایی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک با اشاره به رعایت حقوق شهروندی در ادارات اظهار کرد: حقوق شهروندی زمانی اتفاق خواهد افتاد که حقی از ارباب رجوع در آن اداره ضایع نشود.

وی افزود: ارباب رجوع با ورود به هر اداره‌ای و یا هر ارگان و سازمانی باید احساس کند به دلیل سلامت اداری و سالم سازی حقوقش ضایع نخواهد شد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک تصریح کرد: سرعت، دقت و صحت سه پارامتر مهم برای احقاق حقوق شهروندی در ادارات است و هیچ یک از این پارامترها نباید حذف شوند.

بابایی عنوان کرد: مشاغل سخت و زیان آور یکی از دغدغه‌های کارگران شهرستان آبیک است چرا که کارگران شهرستان باید برای قرار گرفتن در لیست این مشاغل مسافت طولانی تا قزوین را طی می‌کردند و در اداره کار قزوین تشکیل پرونده می دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: بعد از تشکیل پرونده توسط کارگران در اداره کل قزوین زمان رسیدگی ۲الی ۳ ماه طول می‌کشید تا همکاران شبکه بهداشت و بازرسین اداره کار از کار کارگران بازرسی کنند تا مشخص شود جزو مشاغل سخت هستند یا نه؟

این مسئول ابراز کرد: در جهت احقاق حقوق شهروندی با درخواستی که از اداره کل استان قزوین انجام شد از اول مرداد ماه سال جاری بررسی مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرستان در اداره کار شهرستان آبیک و با همکاری اداره تامین اجتماعی و شبکه بهداشت آبیک انجام می‌شود.

سرپرست ادراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک در پایان یادآورشد : تفویض اختیار از سوی اداره کل استان قزوین انجام شده و کارگران شهرستان دیگر برای پیگیری کار خود نیاز به رفت و آمد به قزوین ندارند.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان