۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین چوپان گرفتار شده در ارتفاعات قزوین نجات یافت
کد خبر: ۲۵۲۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

توسط نیروهای اورژانس هوایی؛

چوپان گرفتار شده در ارتفاعات قزوین نجات یافت

توسط نیروهای اورژانس هوایی چوپان گرفتار شده در ارتفاعات قزوین نجات یافت .

چوپان گرفتار شده در ارتفاعات قزوین  نجات یافت
علي فخار سليماني مدير عمليات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماغی صبح قزوین گفت: عصر روز دوشنبه 29 خرداد ماه 96 درخواست كمك براي يك بيمار در ارتفاعات كوه توي چال از كوه‌هاي اطراف روستاي عباسك الموت از طرف يك چوپان فصلي كه در چادر زندگي مي‌كرد، مطرح شد. 

وی اظهار كرد: محل مورد نظر فقط چند ساعت راه مالرو داشته و دسترسي زميني به آن بسيار سخت بود ولي با اين اوصاف آمبولانس پايگاه اعزام شد.

این مسئول ادامه داد: پس از حضور نیروهای امداد بلافاصله با همراه بيمار تماس حاصل و با صحبت‌هاي نهايي و تاييد پزشك كشيك مركز نياز اعزام اورژانس تاييد شد. از اين رو درخواست اعزام اورژانس هوايي صورت گرفت؛ اما به دليل نداشتن مختصات منطقه اي و مشخص نبودن موقعيت محل گروه پروازي از اعزام خودداري كردند.

فخار سليماني بيان کرد: يكي از تكنسين‌هاي اورژانس كه در همان منطقه مشغول خدمت بود، برای کمک به تیم امدادی اعلام آمادگی داشت.

وی اضافه کرد: این جوان شناخت كامل از كوه‌هاي اطراف داشت و حتي بيمار را هم مي‌شناخت و به عنوان همراه بالگرد بعنوان راهنما اعزام شد.

مدير عمليات بحران علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: با پيگيري‌هاي مسئول پايگاه هوايي و سرپرست شيفت بالگرد همراه با تكنسين‌هاي اورژانس و گروه پروازي به منطقه اي در الموت اعزام و در آنجا با همراهي تكنسين راهنما به سمت منطقه مذكور حركت كردند و بر بالين بيمار حاضر شدند.

وی گفت: تمامي مسئولين و همكاران اورژانس و هوانيروز متحد شدند تا اين چوپان گرفتار در كوه به روند درماني و رسيدن به سلامت خود دست يابد؛ اكنون بيمار در يكي از بيمارستان هاي شهر در حال درمان و حال عمومي وي رو به بهبود است.
انتهای پیام/2002
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان