۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین انجام تست سل و بروسلوز برای بیش از ۶۹ هزار دام
کد خبر: ۲۴۸۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی آبیک خبر داد:

انجام تست سل و بروسلوز برای بیش از ۶۹ هزار دام

رئیس اداره دامپزشکی سهرستان آبیک گفت: در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۳۲هزار و۶۰۰ راس دام سنگین تحت پوشش تست سل و ۳۶هزار و ۴۸۸راس دام سنگین تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفتند.

انجام تست سل و بروسلوز برای بیش از ۶۹ هزار دام
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛  مرتضی یعقوبی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اظهار کرد: در راستای برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی شهرستان آبیک بر روی دام‌های واحدهای گاوداری صنعتی شهرستان عملیات تست سل و بروسلوز را انجام دادند.

وی گفت: بیماری سل و بروسلوز از مهم ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است.

این مسئول تشریح کرد: بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از بیماری سل گاوی رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر است.

وی در ادامه افزود: که در این راستا عملیات تست سل و بروسلوز در دامداری‌های شهرستان با موفقیت صورت پذیرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبیک از لحاظ تعداد گاو شیری در رتبه برتر استان قرار دارد در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۳۲هزار و۶۰۰ راس دام سنگین تحت پوشش تست سل و ۳۶هزار و ۴۸۸راس دام سنگین تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون دام‌ها، شناسایی کانون‌های آلوده و رعایت بهداشت در دامداری‌ها را از روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز است.

یعقوبی در پایان ضمن هشدار به مدیران واحدهای دامداری در خصوص ورود و خروج بدون مجوز دام از دامداری‌ها خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های به موقع در انجام تست سل و بروسلوز و رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و همچنین اعمال نظارت‌های لازم، میزان ابتلا دامداری‌های تحت پوشش دامپزشکی شهرستان به بیماری‌های سل و بروسلوز کاهش چشمگیر خواهد داشت.
انتهای پیام/2002

منبع: نکاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان