۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی اعطا می شود
کد خبر: ۲۴۱۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی اعطا می شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سال آینده به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی اعطا خواهد شد.

۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی اعطا می شود
به گزارش صبح قزوین؛ حسن طائی در دیدار با استاندار قزوین افزود: این اعتبار که در قالب بسته حمایتی می تواند سرمایه در گردش مورد نیاز بنگاه های اقتصادی را تامین کند، به تناسب تعداد و ظرفیت واحدها بین استان های کشور تقسیم می شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات یاد شده باید در خدمت تولید و اشتغال باشد، اظهارکرد: 80 هزار میلیارد ریال از این اعتبار از سوی بانک مرکزی، 10 هزار میلیارد ریال از سوی بانک رفاه و بقیه از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط اختصاص داده می شود که اخیرا حدود 10 هزار میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده شده است.
این مسئول با بیان اینکه این میزان تسهیلات تنها برای تامین نقدینگی مورد نیاز و ایجاد طرح های توسعه واحدها اختصاص می یابد، اظهارکرد: این تسهیلات بابت طرح های ایجادی اعطا نمی شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیاز واحدهای اقتصادی برای فعالیت خود به سرمایه در گردش، گفت: طی 2 سال گذشته تسهیلات بانکی مورد نیاز به واحدهای تولیدی تزریق نشده است.
طائی، توسعه تولید و اشتغال را از اهداف جدی دولت تدبیر و امید خواند و گفت: دولت در کنار تلاش برای کنترل و مهار تورم، به کاهش رکود در بخش تولید نیز توجه دارد چرا که این موضوع با مساله اشتغال و رشد اقتصادی به طور مستقیم در ارتباط است.
وی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور نام برد و افزود: این استان در موضوع اشتغال نسبت به دیگر استان های کشور مشکل جدی و حادی ندارد.
استاندار قزوین نیز در ادامه خواستار افزایش اختیارات مدیران استانی در رابطه با توزیع تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی شد و افزود: این مهم کمک می کند تا اعتبارات به شکل بهتری صرف حل مسایل و مشکلات واحدهای اقتصادی شده و به طور مناسب تری در خدمت تولید و اشتغال قرار بگیرد.
مرتضی روزبه در پایان پیشنهاد داد تا شرایط اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی با بازنگری از سوی کارشناسان، تسهیل شود تا واحدهای مشکل دار بتوانند از این منابع به شکل مناسب تری بهره مند شوند.
منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان