۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین حضرت فاطمه(س) الگوی کامل برای بشریت است
کد خبر: ۲۳۷۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

حضرت فاطمه(س) الگوی کامل برای بشریت است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: کسانی که به دنبال کمالات معنوی و روحانی هستند، می‌توانند حضرت زهرا (س) را به عنوان یک الگوی کامل برای جامعه بشریت قرار دهند.

حضرت فاطمه(س) الگوی کامل برای بشریت است
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام علی نظری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در نظام آفرینش از یک جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) درواقع به عنوان یک موجود بهشتی در قالب یک جسم مادی در دنیا ظاهر شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان ینکه خلقت حضرت زهرا (س) از نور خداوند است، گفت: عصاره و خلقت جهان هستی در خلقت این بانوی بزرگوار تجلی یافته است.

نظری ادامه داد: خداوند در حدیثی می‌فرماید؛ یا رسول‌الله اگر فاطمه نبود، تو و علی را خلق نمی‌کردم.

معاون فرهگی اداره کل تبلغات اسلامی قزوین تشریح کرد: فاطمه زهرا (س) شخصیتی است که خداوند در قرآن کریم او را با ویژگی و صفت کوثر معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: این کوثر به معنای خیر کثیری است که تمام شدنی نیست و در عالم آخرت هم کسانی می‌توانند از حوض کوثر سیراب شوند که محب و پیرو واقعی حضرت زهرا (س) باشند.

خلقت جهان هستی در خلقت حضرت زهرا(س) تجلی یافته است
این مسئول با اشاره به اینکه این خیر کثیر تا روز قیامت ادامه دارد، افزود: این امر نکته قابل توجه و تاملی است که خداوند در نظام آفرینش نیز این خیر کثیر را با وجود حضرت زهرا (س) به جهان بشریت عطا کرده است.

نظری ابراز کرد: از آنجایی که ما انسان‌ها کمال‌جو هستیم و می‌خواهیم به همه کمالات دست یابیم لذا رسیدن به این هدف نیاز به الگو دارد؛ مانند پیامبراکرم که قرآن او را به عنوان یک الگوی کامل به ما معرفی کرده است.

معاون فرهگی اداره کل تبلغات اسلامی قزوین در ادامه گفت: حضرت زهرا (س) هم یک الگوی کامل برای بشریت است به طوری که امام زمان (عج) این بانوی بزرگوار را به عنوان الگو برای خود معرفی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: کسانی که به دنبال کمالات معنوی و روحانی هستند، می‌توانند حضرت زهرا (س) را به عنوان یک الگوی کامل برای جامعه بشریت قرار دهند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان