۲۳/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ شنبه

صبح قزوین تسلیحات قذافی در دستان تروریست ها
کد خبر: ۲۲۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تسلیحات قذافی در دستان تروریست ها

"آلکساندر لوکاشویچ" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، جلوگیری از انتشار تسلیحات از لیبی به کشورهای دیگر را خواستار شد .

تسلیحات قذافی در دستان تروریست ها
به گزارش صبح قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، لوکاشویچ در کنفرانس مطبوعاتی گفت : دولت لیبی باید تدابیر لازم برای توقف انتشار تسلیحات از این کشور به سایر کشورهای منطقه اتخاذ کنند .
وی با استناد به اطلاعات کارشناسان بین المللی مبنی بر استفاده از سلاح های لیبی در کشورهای دیگر اشاره کرد و اظهار داشت : بخشی از تسلیحات ارتش لیبی از انبارها به سرقت رفته و به خارج از این کشور قاچاق و دروهله اول در کشورهای بحرانی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده می شوند .
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت : به عنوان مثال شواهد انکارناپذیر در دست است که حاکی از بکارگیری سلاح های لیبی توسط عناصرتروریستی در کشور مالی می باشد .
وی با بیان این که بطور مرتب اطلاعاتی در باره قاچاق سلاح از لیبی به دست می رسد اضافه کرد: روسیه به عنوان عضو کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات کامل در باره موارد قاچاق سلاح از لیبی می باشد .
وی افزود: مسئولیت اصلی انتشار غیرقانونی تسلیحات از لیبی به کشورهای منطقه بر عهده دولت این کشور می باشد که باید تدابیر برای کنترل شدید بر انبارهای سلاح این کشور اتخاذ کند تا سلاح های این کشور به دست گروه های تروریستی نیفتد .
لوکاشویچ گفت : جامعه جهانی برای کمک به لیبی در این زمینه آمادگی دارد .
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان