۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۲۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در موضوع تخلفات پایان نامه‌ای دست داشته‌اند
کد خبر: ۲۲۲۶۷۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۲۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در موضوع تخلفات پایان نامه‌ای دست داشته‌اند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و علوم با هدف جلوگیری از تخلفات پایان نامه‌ای صورت گرفته است.

۲۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در موضوع تخلفات پایان نامه‌ای دست داشته‌اند
امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت و علوم با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و امکاناتی دو طرف / 220 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در موضوع تخلفات پایان نامه‌ای به طور خواسته و نا خواسته دست داشته اندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با وزارت بهداشت با علوم در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم نامه صورت گرفته مبنی بر نحوه تخلفات علمی است، اظهار داشت: مجموعه قوانین خوبی در دستور کار مجلس قرار گرفته و در این تفاهم نامه دستور العمل جامعه‌ای تعیین شده است تا از تخلفاتی چون در حوزه مقالات پایان نامه علمی پیشگیری شود. 
 
وی بیان کرد: تخلفاتی که در زمینه‌ها پایان نامه‌ها و مقالات علمی صورت گرفته است به طور کامل با آنها برخورد شد و در حال حاضر برنامه‌ای تدوین شد تا از بروز تخلفات جلوگیری شود و دو وزارت خانه به این نتیجه دست یافتند که به شدت با هر گونه مساله‌ای برخورد شود، اما به طور کلی تخلفات در جریان نشر مطالب علمی، مقالات و پایان نامه‌ها صورت گرفته است. 
 
ملک زاده ادامه داد: با همکاری دو وزارت خانه آئین نامه هماهنگی را  تدوین کرده‌ایم تا با تخلفات که در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و یا بخش خصوصی به طول کامل برخورد شود و با تمام افرادی که در جریان این تخلفات شرکت داشتند به حراست و دستگاه‌های انتظامی اعضای هیئت علمی احضار شدند و در احکام‌شان برخی افراد اخراج گرفتن ارتقا و تذکر کتبی برایشان صادر شده است. 
 
وی یادآور شد: در جریان تخلفات پایان نامه‌های علمی بیش از 220 نفر از کل دانشگاه‌های کشور احضار شده که تعدادی محدودی از این افراد به صورت ندانسته وارد این مساله شده‌اند. 
 
ملک زاده ابراز داشت: سه نفر از هیئت علمی وزارت بهداشت، 3 نفر دانشگاه آزاد و وزارت علوم اخراج شدند که به طور کلی اساس این پایان نامه پیشگیری از تخلفات احتمالی است. 
 
وی با بیان اینکه ما باید در زمینه مقررات آموزش به اعضای هیئت علمی بدهیم، افزود: افراد پژوهشگر و محقق باید مقاله خود را در کمیته اخلاق پزشکی به ثبت برسانند و کدی را در جهت شناسایی مقالات دریافت کنند تا از انتشار مقالات علمی تقلبی جلوگیری بشود. 
 
ملک زاده ادامه داد: اقدامات خوبی در دولت به تصویب رسیده است و همچنین در کمیسیون قضایی مجلس قوانین علمی به تصویب رسیده و تفاهم نامه امروز یک وحدت رویه ای را در جهت جلوگیری از بروز مشکل در روش‌های پژوهشی ایجاد کرده است. 
 
وی ابراز داشت: واگذاری مقالات علمی به یک سری از شرکت‌ها از بزرگترین اشکالات کارهای بعضی از هیئت علمی بود و من امیدوارم با امضای این تفاهم نامه وحدت رویه از بروز همچین تخلفاتی جلوگیری شود. 
 
وی گفت: روانشناسی بالینی یک امر پزشکی است و در حیطه مسائل پزشکی باید برخورد شود که متاسفانه مشکلات جدی با افرادی داریم که تحت فعالیت هستند و این مساله باعث آسیب به بیماران می‌شود که در این زمینه تفاهم نامه ای را با وزارت علوم دارا هستیم. 

انتهای پیام/
 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان