۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین بیکاری و کاهش ازدواج عامل افزایش فساد اخلاقی در جامعه است
کد خبر: ۲۱۹۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

بیکاری و کاهش ازدواج عامل افزایش فساد اخلاقی در جامعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین اذعان کرد: مسئولین باید به وعده های خود درباره جوانان عمل کنند؛ وقتی شغل و مسکن در حد معقول و انتظار تهیه و آماده گردد جوانان ما بعد از دوره خدمت و تحصیل ترجیح می‌دهند تا صاحب خانواده گردند.

بیکاری و کاهش ازدواج عامل افزایش فساد اخلاقی در جامعه است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین درباره ازدواج آگاهانه گفت: همه پدر و مادرها آرزو دارند که فرزندانشان با انتخاب آگاهانه زندگی خوبی را شروع کنند.

وی در ادامه افزود: ازدواج یکی از مباحثی است که به دست حاکمیت باید برای جوانان انجام شود؛ هم اکنون پسران و دختران تحصیل کرده زیادی در جامعه داریم و این جوانان به شوق شاغل شدن و تشکیل خانواده تحصیل می‌کنند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: در اسلام معیشت خانواده به عهده پسران ما است بنابراین باید فضای اشتغال برای جوانان ما محیا در شهر خودشان فراهم شود؛ یعنی هم تحصیلاتشان در شهر خودشان باشد هم اشتغال در شهر خودشان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای شروع زندگی یک پسر باید شغلی مناسب داشته باشد، ابراز کرد: برای نمونه در شورا مشاهده می‌شود که شخصی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشته حقوق خواستار کار در نگهبانی است که بعد از مدتی درخواست کار در شیفت شب را می‌کند تا کسی وی را در این جایگاه نبیند.

مسئولان شعار ندهند
اشدری با بیان اینکه ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان برعهده مدیران ماست، بیان کرد: این مسئولیت به گردن مدیران است که برای اشتغال جوانان مخصوصا جوانان تحصیل کرده فضای اشتغال متناسب با حوزه تحصیلی آنها فراهم کنند.

وی ایجاد مسکن مناسب برای جوانان را ضروری داسنت و گفت: لازم نیست تمامی افراد صاحب خانه باشند ولی خیرین مسکن ساز با کمک شهرداری زمین‌هایی را در اختیار بگیرند و آنها را خیرین بسازند و برای مدت 3سال در اختیار جوانان قرار دهند و آن خانه‌ها را به نام‌های زوج‌های جوان نامگذاری و حمایت کنند، تا جوانان اوضاع مالی خود را به جایگاهی برسانند.

این عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: تمامی خانواده‌ها هم باید شرایط ازدواج را آسان بگیرند.

وی اذعان کرد: مسئولین باید به وعده های خود درباره جوانان عمل کنند؛ وقتی شغل و مسکن در حد معقول و انتظار تهیه و آماده گردد جوانان ما بعد از دوره خدمت و تحصیل ترجیح می‌دهند تا صاحب خانواده گردند.

اشدری در پایان عنوان کرد: اگر شرایط ازدواج و اشتغال جوانان فراهم نشود احتمال افزایش فساد اخلاقی افزایش می‌یابد، برای رفع این مشکلات باید وعده‌های عملی بدهیم نه شعار و وعده‌های تئوری.
انتهای پیام/2002
منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان