۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مبارز انقلابی "محمدحسین خاکساران" درگذشت
کد خبر: ۲۱۸۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۵ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

پس از تحمل سالها درد و رنج شکنجه‌‌ها؛

مبارز انقلابی "محمدحسین خاکساران" درگذشت

مبارز انقلابی جانباز "محمدحسین خاکساران"پس از تحمل سال‌ها درد و رنج شکنجه‌‌ها درگذشت.

مبارز انقلابی "محمدحسین خاکساران" درگذشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، جانباز 30 درصد، محمدحسین خاکساران، یکی از نخبگان شاهد و ایثارگر استان، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج شکنجه‌های سخت اسارت در زندان‌های سیاسی قبل از انقلاب اسلامی در 74 سالگی درگذشت.

خاکساران، از فعالان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی بود، به دلیل فعالیت‌های انقلابی، توسط ساواک دستگیر شد و مدت 34 ماه در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی مورد سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفت.

مسئول كميته انقلاب اسلامی قزوين در پيروزی انقلاب، مسئول ستاد كمك‌رسانی جبهه غرب كشور در زمان جنگ، عضو ستاد تبليغات جنگ، مدير كل مراكز صدا و سيماي استان گيلان، آذربايجان شرقی، قم، مدير صدای عربی برون مرزی، مدير دفتر نمايندگی صدا و سيما در هند، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوين، مدير شبكه سراسری راديو معارف، مدير اجرايی مجمع جهانی اهل‌بيت(ع)، مدير بخش تحقيقات حوزه علميه قزوين و مدرس حوزه و دانشگاه از جمله سوابق ایشان در ارایه خدمات به نظام بود.

خاکساران متولد سال ۱۳۲۱ در قزوین از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب بود که ۳۴ ماه در زندان‌های رژیم پهلوی شکنجه شد. وی در زندان های ساواک با شهید رجایی، علی شریعتی و مرحوم عسگراولادی هم‌بند بود.

بنیاد جانبازان برای وی ۳۰ درصد جانبازی ثبت کرد و پس از آزادی از زندان مسئولیت‌هایی مانند سرپرستی کمیته مشترک قزوین را بر عهده گرفت تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌ها و ستادهای پشتیبانی به خدمت‌رسانی پرداخت و مسئولیت ستاد کمک‌رسانی جبهه غرب کشور از جمله آن‌ها بود.

خاکساران در سمت ریاست صدا و سیمای گیلان، تبریز، قم، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، نمایندگی صدا و سیما در دهلی نو خدمت کرد.

وی از سال‌های دور جزو فعالان امور کتابخانه‌های قزوین بود و مدتی هم در حوزه و دانشگاه به تدریس می‌پرداخت.

محمدحسین خاکساران همچنین عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین بود که با پایان دوره سوم فعالیت شورای اسلامی شهر قزوین در انتخابات شرکت نکرد و در مرکز پاسخگویی به پرسش‌های دینی فعالیت کرد.
مراسم تشییع و خاکسپاری این جانباز بزرگوار و زندان فعال سیاسی متعاقبا اعلام می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان