به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز(شنبه) در جلسه این اداره اظهار کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه عوامل مؤثر در مدیریت مدرسه با شناسایی ظرفیتها و تواناییهای داخلی خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کند.
وی، برنامه تعالی مدیریت را یک فرآیند نظارتی دقیق عنوان کرد و افزود: برنامه تعالی مدیریت این فرصت را ایجاد میکند که مدیر با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه راه یا برنامه عملیاتی و هدفهای تعیین شده بسنجد.
قاسمی اضافه کرد: مدیران در راستای اجرای این طرح و به منظور جلوگیری از هرگونه اتلاف فرصت، با تشخیص خطاها و شکافهای عملکردی، راههای بهبود را شناسایی کرده و با برنامهریزی مناسب به اجرای راهکارهای بهبود اقدام میکنند تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه را ارتقا بخشیده و افزایش و بهره وری را ممکن سازند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین برنامه تعالی مدیریت مدرسه را یک حرکت مبتنی بر برنامه و عمل دانست و تصریح کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل پاسخگویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه سوق خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: دست یابی به استانداردهای آموزشی و مدیریتی در مدارس موجب ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس، توسعه فرهنگ کارگروهی در مدرسه و توسعه و تقویت مشارکت کارکنان، دانشآموزان و اولیا در امر راهبری و مدیریت مدرس میشود.
قاسمی در پایان بیان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه برای سومین سال متوالی، امسال در 169 واحد آموزشی برای 44 هزار و 265 دانشآموز استان اجرا میشود که در مقایسه با سال قبل 73 واحد آموزشی افزایش داشته است.
انتهای پیام/7003
دیدگاه ها