۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین هرگونه شوی لباس باید با محوریت اداره ارشاد برگزار شود
کد خبر: ۲۱۶۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۷ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

هرگونه شوی لباس باید با محوریت اداره ارشاد برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس متناسب با شئونات اسلامی در استان گفت: برگزاری هر گونه شوی لباس باید با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

هرگونه شوی لباس باید با محوریت اداره ارشاد برگزار شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور مسئولان مربوطه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد.

اکبر اسکندرنژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: در راستای سیاست‌های جلسات ساماندهی مد و لباس بنا داریم تا با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های مختلفی در جهت ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در استان برگزار شود.

وی افزود: در راس برنامه‌های فرهنگی در نظر داریم تا یک شوی مدولباس متناسب با شئونات اسلامی با استفاده از پتانسیل موجود و انجمن‌های هنری در قزوین برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به نفوذ کلام هنر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه زبان هنر، نافذ و اثربخش است اما آحاد جامعه اقبال لازم را به بحث هنر و هنرمندان ندارند زیرا احساس می‌شود که مقوله هنر در کشاکش زندگی روزمره مردم نامحسوس است.

وی با اشاره به لزوم انجام نیازسنجی از سوی هنرمندان برای انجام کارهای هنری بیان کرد: یکی از دلایل عدم اقبال هنر از سوی مردم این است که هنرمندان نیازسنجی را در امر پروژه‌ها و موضوعات هنری لحاظ نکردند بنابراین انجمن‌های هنری مربوط باید در این راستا تلاش کنند.

اسکندرنژاد با تاکید بر این نکته که برگزاری هر گونه شوی لباس باید با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، عنوان کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری شوی مد و لباس از سوی برخی نهادها و موسسات خصوصی شنیده می‌شود که این موضوع مغایر با اصول و موازین قانونی است به ویژه اینکه در فضای باز برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ما به شدت مخالف این موضوع هستیم چراکه درخصوص برگزاری هرگونه برنامه با موضوع مدولباس باید با محوریت ارشاد انجام شود.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگانی از آموزش وپرورش، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، امور بانوان استانداری، صدا و سیما و جهاد دانشگاهی شرکت داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری جشنواره نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی استان قزوین پرداختند.

در این جلسه مصوب شد تا نمایشگاه مد و لباس استانی از تاریخ 11 تا 21 بهمن ماه مصادف با گرامیداشت ایام الله دهه فجر در سرای سعدالسطنه قزوین برگزار شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان