۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین کتاب "نوعروس" رونمایی شد
کد خبر: ۲۱۶۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۳ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولین فرهنگی استان؛

کتاب "نوعروس" رونمایی شد

با حضور مسئولین استانی کتاب "نوعروس" روایت زندگی شهیده رقیه رضایی رونمایی شد.

کتاب "نوعروس" رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم رونمایی از کتاب نوعروس_زندگی‌نامه داستانی معلم شهیده رقیه رضایی لایه_ پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بانو برگزار شد.
سرهنگ مهدی طاهرخانی، مسئول حفظ و نشرآثار ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، در این مراسم ابراز کرد: این مراسم رونمایی همزمان با ایام شکست حصر سوسنگرد است که عده‌ای از رزمندگان قزوینی هم در این پیروزی حضور داشتند.
وی افزود: شکست حصر سوسنگرد با تدبیر امام خمینی(ره) و تدابیر نمایندگان ایشان در آن دوره ، آقای خامنه‌ای و شهید چمران در 26 آبان سال 59 رقم خورد.
طاهرخانی درباره شهیده رضایی عنوان کرد: این بانوی فرهنگی در اوایل جوانی با حضور در حوزه علمیه و فراگیری دروس حوزوی و حضور در گروه‌های مختلف در خط امام حرکت می‌کرد.
وی تاکید کرد: ایشان آرزوی شهادت را در سر داشت و درنهایت در سال 66 زیر دستان مزدوران عربستانی به آرزوی خود رسید.
مسئول حفظ و نشرآثار ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خبر داد: کنگره سراسری بزرگداشت این شهیده در اسفند ماه برگزار می‌شود که تمام دستگاه‌های اجرایی در حال همکاری برگزاری هرچه بهتر آن هستند.
وی همچنین گفت: تا پیش از برگزاری کنگره 4 کتاب با موضوع زنان در دفاع مقدس رونمایی می‌شود که یکی از آن‌ها کتاب زندگی شهیده رضایی است.
در ادامه فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین ابراز کرد: بزرگترین ثروت ایران بودن زیر سایه ولایت است و شهدا تمام سرمایه‎های خود را در راه ولایت نثار کردند.
وی تاکید کرد: امروزه وظیفه جهاد بر گردن همه زنان و مردان است زیرا دشمن هر روز به دنبال خاکریز جدیدی است.
اشدری عنوان کرد: آنچه وظیفه زنان و مردان امروزی است، تربیت صحیح و مناسب نسلی است که مانند شهدا جزو بهترین‌ها باشند و این وظیفه بسیار خطیری است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: شبیخون فرهنگی باید در خانواده‌ها خنثی شود و خانواده‌ها باید با آگاهی و علم، تاثیر دشمن را برروی فرزندان خود کم کنند.
وی درباره شهیده رضایی عنوان کرد: این شهیده در زیر کتک‌های شرطه‌های ملعون عربستانی کبود و مجروح شده بود و ازین حیث بسیار شبیه به حضرت زهرا(س) به شهادت رسید.
زینت سادات موسوی، یکی از نویسندگان کتاب نوعروس هم در این مراسم اعلام کرد: زندگی این شهیده به دلیل ظرایف روحی ایشان بسیار زیبا است که باعث شد از همان ابتدای کار ما بتوانیم با شخصیت این شهیده ارتباط برقرار کنیم.
وی افزود: این کتاب در 9 فصل از تولد تا شهادت شهیده رضایی را روایت کرده است.
در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب نو عروس، با حضور خانواده شهیده رضایی از نویسندگان کتاب، زینت السادات موسوی و مریم طهان تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است در سال 95 شهیده رقیه رضایی به عنوان شهید زن شاخص سال بسیج مستضعفین کشور معرفی شده است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان