۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین انتقال آب سد طالقان به قزوین از مصوبات مجلس نهم است
کد خبر: ۲۱۶۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

انتقال آب سد طالقان به قزوین از مصوبات مجلس نهم است

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: بحث تخصیص ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان برای استان قزوین در دوره گذشته مجلس اتفاق افتاده و انتقال این آب به قزوین هم از مصوبات مجلس نهم است.

انتقال آب سد طالقان به قزوین از مصوبات مجلس نهم است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس اظهار داشت: تخصیص 903 میلیارد تومان به استان قزوین در سفر اخیر رئیس جمهور صورت گرفته و این در حالی است که کل بودجه تملک و دارایی این استان 114 میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: بحث تخصیص 60 میلیون متر مکعب آب از سد طالقان برای استان قزوین در دوره گذشته مجلس اتفاق افتاده و انتقال این آب به قزوین هم از مصوبات مجلس نهم است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: أخذ مجوز کمیسیون ماده 215 که منجر به این شد تا پروژه مذکور دارای ردیف اعتباری شود در دیدار امسال با نوبخت سخنگوی دولت حاصل شده است که هم‌اکنون مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها از طرح‌هایی است که مصوبات مجلس گذشته بوده اما ردیف اعتباری نداشته است، تشریح کرد: تأمین اعتبار برای پروژه انتقال آب سد طالقان به قزوین هم در سفر اخیر رئیس جمهور صورت گرفته و پروژه مزبور دارای ردیف اعتباری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص‌های اعتبار سال‌های گذشته به علت مضایق و تنگناهای دولت 25 تا 30 درصدی بوده، یعنی 25 درصد بودجه‌ای که برای استان قزوین در نظر گرفته می‌شد، به آن تعلق می‌گرفت اما ریاست جمهور در این سفر قول تخصیص صددرصدی را داده است که 50 درصد آن در سال جاری تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص مجتمع‌های آبرسانی روستایی، بهسازی داخل روستاها، آب شرب روستاها و راه‌های روستایی هم تصمیمات خوبی گرفته شده است که امیدواریم تحقق یابد.

محمدی تصریح کرد: همچنین در خصوص راه قزوین الموت تنکابن اعتبار 127 میلیارد و 900 میلیونی در نظر گرفته شده که 98 میلیارد تومان آن از محل فروش سهام فولاد خوزستان، 22 میلیارد و 900 میلیون تومان از محل فروش اوراق خزانه و 7 میلیارد تومان آن از بودجه‌های دولتی تخصیص یافته است.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان