۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین صدای خانه ملت از غارت ها درآمد
کد خبر: ۲۱۶۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۸ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

از دزدی های یانکی ها تا هدایایی که دولت یازدهم به آمریکا داد؛

صدای خانه ملت از غارت ها درآمد

در حالی که غارت آمریکایی ها از ملت ایران ادامه دارد و اسناد منتشر شده هم نشان می دهد که دولت یازدهم به آمریکایی ها هدایایی داده اند!، نمایندگان ملت ایران خواستار تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی ایران و آمریکا شده اند.

صدای خانه ملت از غارت ها درآمد
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،غارت اموال ایران توسط ایالات متحده آمریکا سال هاست که ادامه داشته اما در دوران پس از توافق هسته ای شکل جدیدی به خود گرفته است. این اقدام آمریکایی ها تاکنون واکنش های گوناگونی را به دنبال داشته است.

 

سید محمد حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران چندی پیش در این خصوص گفته بود: بعد از گذشته بیش از 3 ماه از اجرای برجام، آمریکا نه‌تنها نقض‌عهد کرده، حتی در مواردی مسائل جدیدی را نیز مطرح کرده است که سرقت از اموال ایران به بهانه پرداخت غرامت حادثه سال 1983 از همین جنس است. 

 

حسینی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا دست‌درازی به اموال ملت ایران است. این را هم به این موضوع اضافه کنید که طبق گفته جان کری، آمریکا از 100 میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده ما، تنها اجازه داده است 3 میلیارد دلار آن به ایران برگردد. با این بهانه می‌خواهند بابی را بگشایند که بتوانند اموال ما را غارت کنند. این ظلمی آشکار به ملت ایران است.

 

وی در بخش دیگری گفته است: دولت نباید زیر بار این اقدام آمریکا برود، چرا که اگر این روند باب شود، دیگر اموال مردم ما در خارج از کشور از دستبرد آمریکا در امان نخواهد بود. از دولت می‌خواهیم لااقل با اتخاذ موضعی قاطع، نگذارد غارت اموال مردم ایران توسط آمریکا باب شود.(1)

 

با این وجود در اردیبهشت ماه بود که روحانی در جمع مردم کرمان گفت: البته دولت هرگز نخواهد گذاشت که پولی که از آن ملت ایران است به راحتی از حلقوم آمریکایی‌ها فرو برود و به حول و قوه الهی در آینده نزدیک پرونده آن را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد و تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی و بانکی خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.(2)

 

دادن هدیه به مقامات آمریکایی

 

سخنان روحانی در حالی است که اسناد نشان می دهد مقامات دولت یازدهم در مواردی به آمریکایی ها هدایایی داده اند! در همین خصوص اداره فدرال اسناد رسمی دولت آمریکا فهرستی از هدایایی اخذ شده توسط مقامات دولتی این کشور از طرف‌های خارجی در سال 2015 را منتشر کرد.

 

آنطور که در این فهرست آمده، در این سال، سه هدیه از سوی 3 مقام ایرانی برای «جان کری» وزیر خارجه و «وندی شرمن» معاون وقت سیاسی وزارت خارجه آمریکا ارسال شده است. لیست منتشره می‌گوید که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران یک جلد کتاب حاوی تصویر آثار استاد فرشچیان به ارزش 400 دلار به همتای آمریکایی خود هدیه داد.

 

«عباس عراقچی» معاون حقوقی ظریف هم فرشی به ارزش هزار و 150 دلار به خانم شرمن، هم‌رده آمریکایی خود هدیه کرده است. در این میان، «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور اسلامی ایران که در مذاکرات هسته‌ای حضور داشت نیز فرش دیگری به ارزش هزار و 100 دلار به وندی شرمن هدیه نموده است. این قیمت‌ها بر اساس ارزیابی کارشناسی ارائه شده است.(3)

 

البته پس از انتشار این خبر معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور با تایید اهدای این هدایا، به نوعی آن را توجیه کرد.(4) هر چند که این سوال مطرح است که چرا قبل از رسانه ای شدن اهدای این هدایا، دفتر ریاست جمهوری این توضیحات را ارائه نکرده بود!

 

با این وجود مجلس امروز در اقدامی مناسب خواستار تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی ایران و آمریکا شد.

 

فریاد مرگ بر آمریکا در مجلس

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان تقاضای تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده و ستانده های این حقوق بر اساس پیگیری ها، برنامه های و احکام صادر شده در محاکم بین المللی را بررسی و تصویب کردند.

 

 وکلای ملت با 182 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 248 نماینده حاضر در صحن علنی با این تقاضا موافقت کردند. 

 

وکلای ملت پس از تصویب این تقاضای تحقیق و تفحص فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

 

اهداف تحقیق و تفحص

 

در همین خصوص سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفته است: این تقاضا با حضور حجت الاسلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و آقای طلایی نیک معاون حقوقی وزارت دفاع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء به تصویب نمایندگان رسید.  این تحقیق و تفحص در شرایط فعلی اهمیت بسیار زیادی دارد و مربوط به دولت و گروه خاصی نمی شود بلکه مربوط به احقاق حقوق ایران در مقابل یک قدرت سلطه گر مثل آمریکا است.

 

  او ادامه داد: موج جدیدی از آراء محاکم حقوقی آمریکا برای تصرف اموال و دارایی های ملت ایران شروع شده و هر روز در یکی از محاکم ایالات متحده آمریکا حکمی علیه ملت ایران صادر می شود و بخشی از اموال ملت غارت و دزدیده می شود مثل 2 میلیارد دلاری که همه در جریان هستند.

 

 نقوی حسینی اضافه کرد: موج جدید غارت اموال ملت ایران به تصرف اموال غیر منقول ملت ایران در آمریکا سرایت کرده است و حکم مصادره برای اموال ما صادر می شود.

 

 این نماینده مجلس متذکر شد: هدف این تحقیق و تفحص دفاع از حقوق ملت ایران در محاکم بین المللی  است. بیش از 2000 سفر و ماموریت در دولت های مختلف برای این موضوع داشته‌ایم. می‌خواهیم ببینیم نتیجه این عملکرد به کجا رسیده و ما تا چه حد موفق بوده‌ایم و چگونه می‌شود به دولت کمک و از حقوق ملت ایران دفاع کرد. ما تاکنون موفق شده‌ایم بیش از 70 هزار میلیارد دلار علیه آمریکا حکم بگیریم و امیدوارم دولت بتواند از حقوق ملت دفاع کند.

 

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره محورهای کلیدی این تحقیق و تفحص نیز توضیح داد: پنج سوال اصلی در این تحقیق و تفحص مطرح شده؛ اول اینکه دفتر حقوقی رئیس جمهور چه عملکردی در این رابطه ارائه داده‌اند؟ چه احکامی له یا علیه ایران صادر شده و رقم‌های این احکام چه قدر است و برای مقابله با این احکام چه اقداماتی صورت گرفته و به طور موردی موضوع فیصله پرونده ایرباس مورد توجه قرار گرفته است.





انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان