۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین پاسداری از حجاب و حفظ ارزش‌های دینی وظیفه هر مسلمانی است
کد خبر: ۲۱۶۱۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت آبیک:

پاسداری از حجاب و حفظ ارزش‌های دینی وظیفه هر مسلمانی است

امام جمعه آبیک با اشاره به اینکه امروز دانش‌آموزان باید از فضای مجازی جهت تبلیغ حجاب، عفاف و اسلام استفاده کنند، گفت: پاسداری از حجاب و حفظ ارزش‌های دینی وظیفه هر مسلمان است.

پاسداری از حجاب و حفظ ارزش‌های دینی وظیفه هر مسلمانی است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت آبیک با اشاره به لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی ویژه دانش‌آموزان دختر گفت: معصومه آباد دختر ۱۷ ساله‌ای بود که در دوران دفاع مقدس حضور داشت، او به عنوان دختر ایرانی سرافراز در مقابل نیروهای بعثی عراق ایستاد و از او به عنوان ژنرال ارتش ایران نام برده می‌شد.
وی افزود: حضرت زینب(س) در عاشورا از حیا و عفاف پاسداری کرد و در اسارت دستان خود را بر صورتش می‌گذاشت تا صورتش دیده نشود.
رمضانی اظهار داشت: بین ایمان و عمل صالح رابطه‌ای متقابل برقرار است و ایمان منشأ عمل صالح است، عمل صالح موجب تقویت ایمان و بالا رفتن درجه‌ آن می‌شود چنانکه عکس آن نیز صادق است.
وی تصریح کرد: دفاع از حق و حقیقت وظیفه‌ای است که انسان باید به آن توجه کند و یک غریزه است، همچنانکه مادر به طور غریزی به فرزندانش علاقمند است و یا انسان تشنه به دنبال آب است.
امام جمعه موقت آبیک، اذعان کرد: نقش بانوان در واقعه عاشورا نقشی غیرقابل انکار است تا جایی که همین زنان، همسران و فرزندان خود را به یاری امام حسین(ع) و حضور در صحنه ترغیب می‌کردند که در رآس آنان می‌توان به اسوه صبر و تقوا یعنی حضرت زینب(س) می‌توان اشاره کرد.
وی یادآور شد: نقش زنان در نهضت عاشورا چه در آغاز و چه در استمرار و گسترش فرهنگ عاشورا نقشی پررنگ است که درس‌های زیادی برای زنان جامعه ما دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صبر، شکیبایی، عفاف و حجاب اشاره کرد.
رمضانی با اشاره به شخصیت «شهیده نسرین افضلی»، عنوان کرد: این شهیده فردی از شیراز در خانواده‌ای مرفه بود اما احساس مسئولیتش، وی را به جبهه‌های غرب می‌برد؛ این دختر دانش‌آموز مربی شنا، آمادگی جسمانی،‌ قرآن و نهضت سوادآموزی بوده و دانش‌آموز بسیار ممتازی بود.
این کارشناس دینی با تأکید بر اینکه امروز شما دانش‌آموزان به تأسی از دختران شهیده دفاع مقدس در جامعه می‌توانید تأثیرگذار باشید، خاطرنشان کرد: «شهیده ناهید کرجوی» دختر ۱۶ ساله دیگری است که در کردستان با اشرار و ضد انقلاب مبارزه کرد و هرگز حاضر به توهین به امام خمینی(ره) نشود؛ این شهیده دانش‌آموز را برای عبرت‌گیری در روستاها چرخاندند اما او شجاعانه فریاد درود بر خمینی(ره) گفته و به شهادت رسید.
امام جمعه موقت آبیک، با اشاره به اینکه روحیه مقاومت و تحمل زنان به شهادت‌ها در کربلا یکی از درس‌های این نهضت است و اوج این صبوری و پایداری در رفتار ور روحیات زینب کبری(س) جلوه‌گر بود، عنوان کرد: درس دیگر زنان قهرمان در کربلا حفظ ارزش دینی و رعایت حجاب و عفاف در برابر چشمان آلوده است که عزت و کرامت را برای زنان به ارمغان می‌آورد.
وی مطرح کرد: حضور زنان باتقوا در کنار مردان در رقم زدن واقعه عظیمی به نام عاشورا بیانگر تاثیر بانوان در جهت‌گیری معنوی خانواده‌ها است و از همین موضوع استنباط می‌شود که ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کوچک‌ترین و در عین حال بزرگ‌ترین ارکان جامعه، یعنی «خانواده» را بانوان برعهده دارند.
رمضانی در پایان با برشمردن اهمیت استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: شما باید از این شبکه‌‌ها پیام دختر مسلمان را به دنیا برسانید؛ ما پشتوانه‌های عظیمی در تاریخ داریم و دختران شهیده دوران دفاع مقدس الگوی مناسبی برای ما هستند.
انتهای پیام/2002
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان