۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین برخی پول دارند، مدیریت ندارند/ اگر حمایت عملی از فصل شیدایی ندارید حداقل در مسیر تخریب قدم برندارید
کد خبر: ۲۱۴۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئيس کميسيون فرهنگي شورای شهر قزوین:

برخی پول دارند، مدیریت ندارند/ اگر حمایت عملی از فصل شیدایی ندارید حداقل در مسیر تخریب قدم برندارید

رئيس کميسيون فرهنگي شورای شهر قزوین با تاکید بر اینکه حاضر است با مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص فصل شیدایی نشستی داشته باشد گفت: اگر مسئولی حمایت عملی از چنین گروه هایی ندارد، حداقل می تواند در تفاسیر و انتقال چنین آموزه هایی قدم بردارد.

برخی پول دارند، مدیریت ندارند/ اگر حمایت عملی از فصل شیدایی ندارید حداقل در مسیر تخریب قدم برندارید
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با تقبیح سخنان و موضع گیری اخیر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد فصل شیدایی در استان اظهار کرد: فصل شیدایی از برنامه‌هایی بود که نشان داد ذائقه عموم مردم به چه سمت است.
وی افزود: این نمایش فاخر که بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب ضرورت دارد در دیگر استان‌های کشور نیز به نمایش درآید چنان ارزنده و ارزشمند است که جای تقدیر دارد. چرا که در هنگام اجرای آن مدیران و مسئولان در کنار اقشار دیگر مردم نظاره گر اوج هنر و تکنیک به کار برده در آن هستند و تفاوتی میان آنها نیست.
اشدری ضمن تکذیب سخنان منصوب به وی در یکی از سایت‌های اصلاح طلب و ادعای صورت گرفته در آن گفت: چنین کاری با این عظمت از سوی دستگاه‌های مختلف در سطح استان پشتیبانی شد و شهرداری نیز به عنوان عضوی از این جامعه با حضور و تعامل در بخش های سخت افزاری به کمک تیم هنرمند فصل شیدایی رفت و از این حوزه وارد شد.
عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: در طول برگزاری این نمایش شاهد هم افزایی و تعامل بسیار خوب دستگاه‌های مختلف برای به یادگار گذاشتن یک اثر فاخر و ارزنده بودیم و توانایی ها و بازوان توانای سخت افزاری دستگاه‌های مختلف در این امر به وضوح به نمایش درآمد.

وی با تاکید بر اینکه حاضر است با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در این خصوص نشستی داشته باشد، گفت: برخی پول دارند اما مدیریت درست و صحیحی ندارند و برخی برعکس آن. در این نمایش شاهد بودیم که توانمندی و ظرفیت استان در قالب گروه های مختلف مردمی، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به کمک هم شتافت و با رویکردی مناسب توانست استقبال بی نظیر مردم را ایجاد کند.
این مسئول عنوان کرد: در مقابل این سخن مدیر کل ارشاد استان که ادعا دارد بودجه فرهنگی استان به مراتب کمتر از هزینه اجرای این نمایش است باید گفت که این مشکل باید توسط شما و از طریق دولت رفع شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید دستگاه‌های تحت امر خود را مدیریت و بودجه لازم را به آن بدهد گفت: هر چند بسیار شاهد هستیم که دستگاه ها و نهادهای مردمی با بودجه حداقلی توانسته اند کارهایی انجام دهند که از بسیاری از اقدامات برخی از مسئولان و متولیان فرهنگی ارزشمندتر است.
اشدری ادامه داد: در طول برگزاری این نمایش شاهد بودیم هنرمندان و تیم اجرایی با حداقل هزینه و دستمزد برای اعتلای فرهنگ و هنر و انتقال مفاهیم در قالب این کار هنری تلاش خود را به نمایش گذاشتند که جای بسی تقدیر دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین تاکید کرد: اگر مسئولی حمایت عملی از چنین گروه‌هایی ندارد؛ حداقل می‌تواند در تفاسیر و انتقال چنین آموزه‌هایی که اثرگذاری بی نظیری دارد قدم بردارد نه آنکه در برابر آن مخالفت و موضع گیری منفی نشان دهد.

این مسئول با بیان اینکه نباید به راحتی از کنار استقبال کم نظیر مردم از این نمایش گذشت گفت: گاه برنامه هایی اجرا می شود که با وجود هزینه بالا و تبلیغات زیاد آن حتی صندلی‌های آن نیز خالی از جمعیت است اما در طول ۱۲ روز برگزاری این نمایش چنان استقبالی از فصل شیدایی با حضور هم شهریان و هم استان‌ها و حتی استان‌های دیگر شد که در کشور نظیر نداشت و حتی رکورد استقبال از چنین هنری را نیز به نام قزوین ثبت کرد.
وی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران اجرایی فصل شیدایی خاطرنشان کرد: هم افزایی صورت گرفته در طول برگزاری این کار بزرگ در استان و قرار دادن امکان تماشای آن برای عموم مردم به صورت رایگان را باید ستود چرا که معتقدم استقبال از کار فرهنگی نباید برای مردم هزینه ای داشته باشد.
اشدری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم نظیر چنین پروژه و کارهایی که همدلی و همزبانی ار در سطح استان افزایش و اثرات بسیار مطلوبی را به یادگار گذاشت بار دیگر تکرار شود.
انتهای پیام/3009

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان