۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین سازمان تبلیغات و‌ ارشاد در زمینه ترویج سبک زندگی مسئولند/ آمار طلاق در کلان شهرها ۵۷ درصد است
کد خبر: ۲۱۲۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دکترای سبک زندگی در گفت‌وگو با صبح قزوین:

سازمان تبلیغات و‌ ارشاد در زمینه ترویج سبک زندگی مسئولند/ آمار طلاق در کلان شهرها ۵۷ درصد است

حجت الاسلام علی محمدی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در کشور گفت: سازمان تبلیغات و اداره‌ ارشاد در زمینه ترویج سبک زندگی مسئول هستندو باید به افرادی همچون مبلغین، معلمان و... که وظیفه‌ی انتقال فرهنگ را برعهده دارند آموزش‌های لازم را داده و سبک زندگی دینی را سازمان‌دهی کرد.

سازمان تبلیغات و‌ ارشاد در زمینه ترویج سبک زندگی مسئولند/ آمار طلاق در کلان شهرها ۵۷ درصد است
حجت الاسلام علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگارصبح قزوین، در رابطه با جدی گرفتن برگزاری دوره‌ی سبک زندگی دینی در قزوین اظهار داشت: در جامعه امروز یکی از عوامل نگران‌ کننده و مهم، درحیطه جدی گرفتن مشکلات خانوادگی است.
این کارشناس سبک زندگی از آسیب‌های کلی جامعه دو مورد را که مربوط به امور خانواده است برشمرد و اضافه کرد: از جمله موارد نگران کننده در جامعه می‌توان به آمار طلاق بسیار بالا و بالا رفتن سن ازدواج جوانان اشاره کرد، آمار طلاق در کلان شهر‍‌ها به 57‌درصد رسیده است که این در جامعه مسلمانان و شیعه غیر قابل قبول است.
وی یکی از مهم‌ترین وضروری‌ترین محور‌های نگرش اسلامی را بحث امور خانواده خواند و افزود: با بررسی آسیب‌های کلی جامعه به مشکلات پیرامون خانواده می‌رسیم که بسیار نگران کننده است.
عضو شورای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه مهم‌ترین علت آسیب‌های خانوادگی عدم شناخت مهارت زندگی است، تصریح کرد: به گفته‌ی رهبر معظم انقلاب ترویج مهارت زندگی صحیح و دینی، همچنین تغییر سبک زندگی امری ضروری در جامعه امروز است.
استاد دانشگاه قزوین ترویج سبک زندگی دینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دین یعنی سبک و روش که موجب نجات انسان می‌شود و انسان را از پوچی و دغدغه‌های بی‌اساس دور می‌کند.
محمدی با بیان ا‌ینکه سبک زندگی دینی انسان را به آرامش می‌رساند ابراز داشت: یکی از بزرگترین علل نا‌آرامی در جامعه نداشتن سبک زندگی دینی و صحیح است که موجب گرفتاری می‌شود و اگر سبک زندگی انسان به دین نزدیک باشد، او را به مقصد ‌رسانده و او را به هدفش که رسیدن به خداوند متعال است نائل می‌کند.
این کارشناس خانواده از سازمان‌هایی که در راستای فرهنگ‌سازی ترویج سبک زندگی دینی مسئول هستند انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تغییر سبک زندگی و توصیه رهبر معظم انقلاب در این زمینه به نحو احسن فرهنگ سازی نشده است.
وی مهم‌ترین و تأثیرگزارترین بازوی فرهنگی را تلویزیون و رسانه برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه در فیلم‌ها، سریال‌ها و همچنین تبلیغات سبک زندگی ناصحیح ترویج داده می‌شود؛ وظیفه رسانه مهم می‌باشد و باید یکی از برنامه‌های تخصصی رسانه به ویژه تلویزیون پرداختن به شیوه و سبک زندگی دینی باشد.
عضو شورای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه در نظام اسلامی باید رفتار مردم اسلامی شود اظهار داشت: معلمان، مبلغین و پدر و مادر باید شیوه‌های دینی را آموزش ببینند و به فرزندان بیاموزند تا از زیر بنا به مرحله‌ی سبک زندگی دقیق و صحیح برسیم.
استاد دانشگاه قزوین در ادامه گفت: مسئولین فرهنگی در زمینه سبک زندگی کار کرده‌اند اما تمام تلاش خود را به کار نبرده‌اند و در روابط خانوادگی، برخورد مسئولین، رفتار جناح‌ها و .
.
.
خلأ دیده می‌شود.
این کارشناس دینی ابراز داشت: هر طلبه‌ای که درس حوزه بخواند توانایی ترویج فرهنگ سبک زندگی دینی را ندارد و نباید به این اکتفا کند، بلکه باید آموزش‌های لازم را ببیند.
محمدی به داشتن تخصص در ترویج سبک دینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های مهم گرفتاری در جامعه این است که افرادی که در زمینه سبک زندگی دینی مهارت ندارند، به مردم آموزش می‌دهند؛ مبلغین در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج روش صحیح دین در روستاها و مناطق محروم فرهنگی تلاش کرده‌اند، اما از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نکرده‌اند.
این استاد سبک زندگی سازمان تبلیغات و اداره‌ی ارشاد را در این زمینه مسئول دانست و اضافه کرد: باید به افرادی همچون مبلغین، معلمان و.
.
.
که وظیفه‌ی انتقال فرهنگ را برعهده دارند آموزش‌های لازم را داد و سبک زندگی دینی را سازمان‌دهی کرد.
عضو شورای حل اختلاف استان قزوین در ادامه ابراز داشت: امروز دشمن با ابزار‌های روز به میدان آمده است، ما هم باید برای مقابله با نیرگ شوم آنها با ابزار‌های مدرن و پیشرفته به میدان بیاییم و سبک صحیح را گسترش دهیم.
وی موارد دیگر در ترویج فرهنگ صحیح را برشمرد و افزود: هر کارشناس و متخصص سبک دینی باید به مسائل روز آشنا باشد و بداند که دشمن از چه طریقی ضربه می‌زند، همچنین باید با توجه به نیاز مخاطب فرهنگ‌سازی کند.
استاد دانشگاه قزوین یادآور شد: ما محدود و دشمن نامحدود است، با شکل‌گیری حکومت اسلامی ابزار ما دینی شد و براساس آن ابراز دشمن تغییر یافت و با ابزار غیر‌دینی وارد میدان شد.
محمدی در پایان گفت: در دنیای انفجار علمی، وظیفه هر کسی است که با توجه به توانایی‌اش برای تغییر سبک زندگی خودش تلاش کند و در راستای سبک زندگی دینی قدم بردارد.
لازم به ذکر است جلسات آموزش سبک زندگی صحیح در خانواده، توسط این استاد گرامی هر هفته چهارشنبه ها ساعت 15 و سی دقیقه در مسجد احمد بیگ خیابان سعدی قزوین برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان