۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان قزوین به کار خود پایان داد
کد خبر: ۲۱۲۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور مسعود بابایی قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون؛

جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان قزوین به کار خود پایان داد

جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید با حضور مسعود بابایی قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از کارآفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی با معرفی واحدها و طرح های نمونه به کار خود پایان داد.

جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان قزوین به کار خود پایان داد
به گزارش صبح قزوین، در این جشنواره که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، از 41 تن از كارگران و فعالان قرآنی، گروه هاي كار نوآور و نمونه، مديران حامي نوآوري و خلاقيت و مروج فرهنگ كار شايسته و طرح های برتر تقدیر شد.
مسعود بابایی قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین دراین باره گفت: به منظور انتخاب طرح های خلاقانه و برتر در عرصه کار و اشتغال 732 طرح در سایت جشنواره ثبت شد و مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفت.
مسعود بابایی در این مراسم اظهارداشت: با توجه به سیاست های وزارت کار مبنی بر حمایت از نیروهای مولد متخصص، مخترع و مبتکر در حوزه های کار و تولید همچنین گرامیداشت تلاش فعالان این عرصه از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی واحدهای نمونه استانی، گروههای کار نمونه، کارگران و فعالان قرآنی آغاز شد.
وی افزود: با فعال شدن سایت جشنواره 744 نفر در قالب 732 طرح در سایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ثبت نام کردند که با تشکیل کارگروه ویژه از میان طرح های رسیده و فعالان قرآنی در نهایت سه واحد نمونه استانی، 12 کارگروه نمونه، سه نفر از تلاشگران عرصه تولید، 12 کارگر نمونه و 18 نفر از فعالان قرآنی شناسایی و تجلیل می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروزه خلاقیت و نوآوری در قالب مهندسی فنی کارها جایگاه ویژه ای در تولید پیدا کرده و مبنای کار های تولیدی و صنعتی شده است و در عصر حاضر به عنوان یک شاخصه و مزیت رقابتی در فضای کسب و کار هم تلقی می شود.
بابایی یادآور شد: توجه به فضای کسب و کار برای بروز خلاقیت و استفاده صحیح از استعدادها و ایده های افرادخلاق و تشویق مبتکران به مشارکت در امور تولیدی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید است که با استقبال خوب کارگران و کارفرمایان هم روبرو شد.
این مسئول اظهارداشت: با بسترسازی برای بروز خلاقیتها در جوامع کارگری می توان امیدوار بود از ایده های نوین و مبتکرانه کارگران و مهندسان شاغل در بخش تولید برای افزایش کیفیت محصولات واحدها بهره برد و به کاهش هزینه ها و بالا رفتن سود اقتصادی واحدها هم کمک کرد.
در ادامه هادی غنچه مدیرعامل شرکت نفیس نخ گفت: باید مدیران واحدهای تولیدی فضایی را برای تصمیم گیری فراهم کنند تا از همه ایده های خلاق که به بهینه سازی تولید منجر می شود حمایت شود.
غنچه بیان کرد: برخی مسائل که در کنترل مدیران نیست باید به دیگران سپرده شود و اصرار نداشته باشیم همه کارها را خودمان انجام دهیم بلکه گاهی در جمع کارگران و مهندسان افرادی پیدا می شوند که از مدیران بهتر فکر می کنند و ایده های خوبی برای کار دارند.
این کارآفرین نمونه تصریح کرد: در شرکت نفیس نخ برای مشارکت کارکنان ابزارهای مختلفی داریم که راه اندازی نظام پیشنهادات و گروههای کیفی در واحدها و تدوین استراتژی شرکت با مشارکت کارشناسان و افراد خلاق از کارهایی است که به بهبود فضای کسب و کار و تولید کمک موثری کرده است.
وی اظهارامیدواری کرد با تبادل نظر با همه کارشناسان و برگزاری جشنواره های تخصصی برای شناسایی نیروهای خلاق زمینه بهینه سازی فعالیت ها در واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم شود.
در این مراسم از واحدها، طرحها، کارگران و کارفرمایان نمونه و فعالان قرآنی واحدهای تولیدی استان قزوین تجلیل شد.
در بخش واحدهای نمونه شرکت نیرو محرکه، نفیس نخ و سندن ایرانیان، به دلیل شتغالزایی، کاهش ضایعات تولید، افزایش بهره وری، دریافت گواهینامه های تضمین کیفیت و زیست محیطی، برگزاری دوره های آموزشی و انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی به عنوان برتر معرفی شدند.
در بخش کارگران نمونه استانی با شاخص های اختراع، خلاقیت و نوآوری در کار، افزایش بهره وری، انتقال و بومی سازی تکنولوژی، صرفه جویی و کاهش ضایعات علیرضا کیان بخش از نیرو محرکه، مهدی کشاورز مقدم از شرکت گلستان زیتون صاحب رتبه برتر شدند.
در گروههای کار نمونه شرکت های فورچ البرز، سیستم های صنعتی تاکستان، صنایع مفتولی زنجان، نفیس نخ، نیرو محرکه، برتر شدند.
در بخش فعالان قرآنی در رشته حفظ 10 جزء رضا دوستی از شرکت افرا بافت اول شد، بتول روستا از آرنگ شیمی اول و فریده پاسار از شرکت تاژ دوم و گل جهان زارعی از نیرو محرکه سوم شد.
در رشته قرائت علیرضا توکلی از شرکت تهویه، سعید رفعتی از نیروگاه شهید رجایی، حمید حجار کارگر ساختمانی، مریم سهرابی از سپهر الکتریک، لیلا قانعی خجسته از شرکت مفید شیشه، در رشته ترتیل علی اکبر فلاح سیفی از شبکه بهداشت، محمد دانشخواه از جهاد کشاورزی، احمد عبداللهی از نیرو محرکه، بنت الهدی گرجی از دامپزشکی، زهرا آقایی از البرز فولادین رده های اول تا سوم را بدست آوردند.
همچنین در این جشنواره از شرکت های سپهر الکتریک، نیرو محرکه، گلوکزان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین و شرکت شهر صنعتی البرز یه عنوان حامیان ورزش در جامعه کارگری و زمینه سازی برای حضور کارگران در مسابقات ورزشی، تشویق کارگران و ارتقاء شاخص های سلامت جسمانی و روانی تجلیل شد.
این جشنواره با استقبال خوب کارگران و کارفرمایان استان روبرو شد.
منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان قزوین جشنواره انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان