۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین پاپ فرانسیس خطاب به جوانان; این‌قدر «سیب‌زمینی» نباشید!
کد خبر: ۲۱۰۱۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۱ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در مراسم روز جوانان رخ داد؛

پاپ فرانسیس خطاب به جوانان; این‌قدر «سیب‌زمینی» نباشید!

او که از بکاربردن اصطلاحات عامیانه ابایی ندارد، این بار نیز توجه رسانه‌ها را به «یک پاپ متفاوت» جلب کرد و از نسل جدید خواست مثل سیب‌زمینی به لم‌دادن اکتفا نکنند.

پاپ فرانسیس خطاب به جوانان; این‌قدر «سیب‌زمینی» نباشید!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،پاپ فرانسیس 79 ساله که پنج روزی است در سفر لهستان به سر می‌‌برد، دیشب در دیدار با جوانان پس از یک روز ملاقات‌های پیاپی و خسته‌کننده، سخنرانی پرحرارتی به یادگار گذاشت.
او که تلاش می‌کرد به زبانِ به‌روز جوانان سخن بگوید، این بار نیز توجه رسانه‌ها را به «یک پاپ متفاوت» جلب کرد و از جوانان خواست تا این حد سیب‌زمینی نباشند.
 
فراسیس دوم در دهکده بوژگی، حومه شهر کراکوف به مخاطبانی که تعدادشان بیش از 1 میلیون برآورد شده است، گفت:«بسیاری از مردم دوست دارند فرزندان بیخیالی داشته باشند که خوشبختی را با یک مبل اشتباه بگیرند. جوانان عزیز، ما به این دنیا نیامده‌ایم تا بچریم، همه چیز را به بازی بگیریم، یا زندگی‌مان را به یک مبل راحت تبدیل کنیم برای درازکشیدن روی آن. نه! ما برای هدف دیگری آمدیم: تا تاریخ‌ساز باشیم».
 
پاپ فرانسیس خطاب به جوان‌ها: این‌قدر «سیب‌زمینی» نباشید!
 
شنبه‌شب، پاپ جواندل زندگی برخی جوانان در دنیای جدید را یک شادی گیج‌کننده ناشی ازسبک زندگی عشرت‌طلبانه و لذت‌جویانه دانست که منجر به ناتوانی آنها از تعین سرنوشت‌شان می‌شود.
 
او ادامه داد «مسیح، استاد خطرپذیری بود، نه راحتی و عافیت‌طلبی». وی به نوعی انفعال اجتماعی و سیاسی در نسل جدید اشاره کرد که ناشی از اعتیاد به تماشای فیلم و تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای است و گفت «جوانانی به درد دوران ما می‌خورند که با کفش‌ها و چکمه‌های محکم، قدم در راه‌های جدید و ناشناخته بگذارند، نه جوانانِ سیب‌زمینی که به لم‌دادن و تماشای تلویزیون اکتفا می‌‌کنند».
 
پاپ فرانسیس خطاب به جوان‌ها: این‌قدر «سیب‌زمینی» نباشید!
پاپ گفت وقتی جوانان فقط به نمایشگر رایانه و گوشی خود چسبیده‌اند و اخبار شبانگاهی صرفاً یک رخداد تلخ دیگر در جهان انسان‌ها را روایت می‌کند، این افراد احساس خود را نسبت به رنج دیگران از دست می‌دهند.
 
فرانسیس از جوان‌ها خواست در جهان واقعی در جایگاه «سیاستمدار، اندیشمند و فعال اجتماعی» وارد میدان شوند و نظام اقتصادی جهان را «با الهام از همبستگی» بازسازی کنند. او سپس مانند یک نامزد انتخابات فریاد زد «آیا می‌خواهید برای فردای خود بجنگید؟» و همه پاسخ دادند «بله!».
 
پاپ فرانسیس خطاب به جوان‌ها: این‌قدر «سیب‌زمینی» نباشید!
پاپ در لهستان از اردوگاه مشهور آشویتس که محل نگهداری یهودیان توسط نیروهای هیتلر بوده، بازدید کرد. در سردر آن نوشته شده «کار، تو را آزاد می‌‌کند».
 
پاپ چند ساعت پیش از مراسم دیشب نیز در دیدار با کشیش‌ها و راهبه‌ها گفته بود «مسیح، کلیسایی را  می‌پسندد که حرکت کند و وارد دنیای واقعی شود».
 
سفر 5 روزه پاپ به لهستان به مناسبت گرامیداشت روز جوانان صورت گرفته، مناسبتی که به ابتکار پاپ ژان پل دوم از سال 1986 میلادی با حضور پاپ، اسقف‌ها، کشیش‌ها، راهبه‌ها و مردم عادی در قالب یک جشنواره گرامی داشته می‌شود. این نخستین سفر فرانسیس دوم در مقام پاپ واتیکان به شرق اروپا محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان