۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین کتابخانه های مشارکتی در زندانهای قزوین با استقبال روبرو شده است
کد خبر: ۲۰۸۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ابراهیمی:

کتابخانه های مشارکتی در زندانهای قزوین با استقبال روبرو شده است

سرپرست اداره فرهنگی، تربیتی زندانهای قزوین گفت: راه اندازی کتابخانه های مشارکتی در زندانهای استان با استقبال خوب مددجویان روبرو شده و اوقات فراغت زندانیان را نیز پرکرده است.

کتابخانه های مشارکتی در زندانهای قزوین با استقبال روبرو شده است
به گزارش صبح قزوین، محمدرضا ابراهیمی در دیدار با سرپرست کتابخانه های استان قزوین گفت: فعالیتهای فرهنگی نقش مهمی در اصلاح رفتار زندانیان و بازپروری مددجویان دارد و اصلاح و بازپروری زندانیان فقط با فعالیتهای داخل زندان محقق نمی شود بلکه همه نهادهاي اجتماعي، آموزشي و تربيتي در این زمینه نقش دارند و باید مشارکت کنند.
سرپرست اداره فرهنگی، تربیتی زندانهای قزوین تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از همکاری و حمایت سازمانها و دستگاه های مختلف، برنامه های مفید و اثربخشی د ر این زمینه اجرا شود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.
این مسئول اظهارداشت: کتابخانه ها به عنوان مجموعه های فرهنگی این ظرفیت را دارند با اجرای برنامه های متنوع آموزشی یاور فرهنگی مددجویان باشند و آنها را به مطالعه تشویق کنند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زندان مرکزی چوبیندر، زندان بوئین زهرا، اردوگاه آراسنج و کانون اصلاح و تربیت استان کتابخانه های مشارکتی فعال است که با استقبال خوب مددجویان روبرو شده و این حرکت موجب پرشدن مفید اوقات فراغت آنهادر زندان گردیده است.
ابراهیمی گفت: با توسعه و نهادينه كردن زيرساخت هاي فرهنگي جامعه در نهادهاي مختلف از جمله فعالیت های آموزشي و تربيتي شاهد كاهش جمعيت بزهكاران و مجرمان خواهيم بود.
این مسئول گفت: بهترین و مناسب ترین شكل اصلاح مجرمين و خاطيان، از بين بردن مقاومت آنها در برابر ناآگاهي و جهلشان است که اين وظيفه مهم و سنگين برعهده مربيان حوزه تربيتي و فرهنگي است.
ابراهیمی اضافه کرد: نگاه جدی به مسائل فرهنگی و تربیتی در زندانهای قزوین پایه های انسانی را در میان زندانیان تقویت کرده و بر ناهنجاریهای فضای زندان غلبه کرده است.
وی بیان کرد: تربیت بر پایه قرآن به اصلاح رفتار و ایجاد سلامت روحی و روانی مددجویان منجر می شود که این مهم نیز در زندان های استان مد نظر قرار گرفته است.
ابراهیمی اظهارداشت: زندان می تواند همچون خانه ای امن و بزرگ برای آسیب دیدگان اخلاقی، اجتماعی و معنوی محسوب شود که با برنامه ریزی آموزشی در آن با حمایت سایر دستگاه ها و ادارات می توان به موفقیت های بیشتری رسید.
وی در پایان ضمن تقدیر از احداث کتابخانه در زندان های قزوین و راه اندازی ایستگاه مطالعه در سالن ملاقات، خواستار حمایت هرچه بیشتر از فعالیت های فرهنگی در زندان های استان شد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز دراین دیدار گفت: جامعه ایرانی با فرهنگ مطالعه عجین شده و باید توجه داشت که افزایش سرانه مطالعه بیانگر سطح علمی و فرهنگی آن کشور است.
احمد دولتی افزود: دین اسلام بر کتاب و کتابخوانی تاکید بسیاری دارد به طوری که اهمیت کتاب را می توان از معجزه حضرت رسول(ص) متوجه شد چرا که قران کریم نیز به صورت کتاب است.
وی تصریح کرد: باید ذهن را به مطالعه عادت دهیم و ایجاد نظم در مطالعه زندانیان هم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مددجویان زندان در صورت انس با کتاب و مطالعه نه تنها بسیاری از خلاء های روحی خود را تسکین داده و در محیط زندان احساس آرامش بیشتری خواهند داشت بلکه با ارتقاء آگاهی خود از بسیاری انحرافات و ناهنجاری ها نیز دور خواهند بود.
دولتی در پایان یادآورشد: اداره کتابخانه های استان برای افزایش کمی وکیفی فعالیت های فرهنگی در زندان های استان همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا برای بازپروری روحی مددجویان گامهای موثری بردارد.
در این دیدار که عبداللهی مسئول فرهنگی زندان مرکزی و عظیمی مسئول ستاد اقامه نماز زندان ها نیز حضور داشتند برای استفاده از ظرفیت مددجویان در فعالیت های فرهنگی تصمیماتی اتخاذ شد.
روابط عمومی اداره کل زندانهای استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان