۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان قزوین منصوب شد
کد خبر: ۲۰۷۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار قزوین؛

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان قزوین منصوب شد

با حضور استاندار قزوین، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیران سازمانها و روءسای ادارات، مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان قزوین منصوب شد.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب  استان قزوین منصوب شد
به گزارش صبح قزوین، مراسم تودیع مهندس غلامرضا رضایی فر مدیرعامل اسبق و معارفه مهندس احمد هجرانفر مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین، مهندس حمید رضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، مدیران صنعت آب و برق، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، شهردار، روء سای ادارات، پرسنل این شرکت و رسانه ها در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.
در این مراسم مرتضی روزبه استاندار قزوین با اشاره به حیاتی بودن مقوله آب، اظهار داشت: نگاه ما به مقوله آب باید حیاتی باشد چرا که بحران آب جدی است و علائم و نشانه های آن در دنیا، کشور و استان قزوین به روشنی ملموس است.
وی افزود: اولین ایراد ما این است که درست در اوج مصرف آب، به فکر شرایط حاد و بحرانی بودن وضعیت افتاده و در نیمه مرداد ماه هرسال به این می اندیشیم که حالا باید چکار کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه مسایل فرهنگی بسیار کار کنیم و این موضوع هم باید از خانواده آب و فاضلاب شروع شود چرا که کارکنان آبفا در خط مقدم هستند و آنها هستند که باید دیگران را در زمانی اندک بکار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما در مقوله آب بسیار پرمصرف بوده و صرفه جویی نمی کند، اضافه کرد: زیرساخت های ما در حوزه فرهنگی و آموزشی دچار مشکلات اساسی بوده و معنای « آب مایه حیات است» باید در بطن آموزش های ما نهادینه شود.
روزبه ادامه داد: آموزه های دینی ما آنقدر قوی است که به کوچکترین موضوعی در زندگی انسان اشاره نموده ولی ما به آن بی توجه هستیم و باید این آموزه ها را در شرکت های آب، برق و گاز به کارگرفته و الگوسازی نماییم.
وی تصریح کرد: موضوع بعدی که باید به آن اشاره کنم، جوانگرایی و حسن انتخاب مهندس جانباز در انتصاب مهندس هجرانفر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان قزوین می باشد که در آن توجه به درون سازمان نهفته و هم اینکه افراد درون سازمان دارای تعلق سازمانی و تعصب بوده و این مشخصه در انتصاب مدیرعامل جدید نیز مشهود است.
وی افزود: سازمان به مثابه یک موجود زنده بوده و حفظ حرمت سازمان نیز بیش از آن دارای اهمیت و وقتی یک شخص از درون سازمان به عنوان راهبر و مدیر جدید انتخاب شد، بی شک مشکلات آنرا نیز بهتر درک خواهد نمود.
استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به جمعیت شهری بالای 70 درصد استان و حساسیت مقوله آب شرب، مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده مدیرعامل و همین طور کارکنان مجموعه قرار می گیرد که وفاق و همدلی آنان باعث خواهد شد، تلاش های تک تک این نیروها به بار نشیند.
مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات عدیده در تامین آب شرب کشور، اظهار داشت: الگوی بارش تا بهمن ماه سال جاری 109 میلی متر بوده و از سوی دیگر ما با رشد ناموزون جمعیت شهری مواجه بوده و همین طور شرکت های آب و فاضلاب در این شرایط با کاهش منابع نیز مواجه هستند.
وی با اشاره به کاهش اعتبارات دارایی تملک سرمایه ای جهت امور عمرانی، اضافه کرد: چرخه اقتصاد آب کشور به جهت معیوب بودن، اجازه نداده بتوانیم به اهداف اساسی مد نظر شرکت مهندسی آبفای کشور در طولانی مدت دست یابیم که با توجه به قیمت تمام شده آب و قیمت دریافتی از مشترکین، خدمات رسانی را بسیار پرزحمت و کند نموده و اعمال تعرفه های مناسب می تواند این روند را بهبود بخشد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: باید یک سیر منطقی و قیمت گذاری منطقی در خصوص تعرفه های آب در نظر گرفته شودتا برای کسانی که بالاتر از الگوی مصرف، آب مصرف می کنند رقم بیشتری دریافت شود و این ضرر به عبارتی به خود آنها بازگردد.
وی ضمن تاکید به فرهنگسازی و تبیین الگوی مصرف بهینه آب توسط شرکت های آب و فاضلاب، گفت: با تایید سخنان استاندار محترم قزوین در زمینه توجه به مقوله های فرهنگی، باید آموزش در این زمینه را از پایه های دبستان شروع نموده و آن را نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: جلسات بحران آب در ستاد شرکت مهندسی آبفای کشور از دو ماه پیش در حال برگزاری است و مدیران عامل شرکت های آبفا و آب منطقه ای در این جلسات حضور یافته و برنامه ریزی های لازم برای بحران های احتمالی انجام می شود.
جانباز با تاکید بر اینکه خط قرمز شرکت مهندسی آبفای کشور کیفیت آب است، اظهار داشت: توزیع آب با کیفیت در دستور کار ماست و شرکت های آبفا در استان ها بیش از هر چیز باید به مقوله کیفیت آب توجه داشته باشند.
وی 517 شهر در کشور را در آستانه تنش آبی برشمرد و گفت: احتمال دارد در فصول گرم سال هر کدام از این شهرها وارد مرحله تنش آبی و بحران شوند.
وی با اشاره به اینکه شرکت آبفای استان قزوین در کشور از شرکت های پیشرو بوده افزود: ترکیب خوب نیروی انسانی و همگرایی موجود در این شرکت موجب بالا رفتن راندمان امور اجرایی در آن شده است.
وی در پایان سخنانش ضمن اشاره به اینکه مدیریت در کشور ما باید بیش از 4 سال در دستگاه ها استمرار داشته باشد، به مقوله فرهنگ تاکید نمود و افزود: فرهنگ و ارتباطات در حوزه آب و فاضلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با تاکید مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو از این پس قرار است در ترکیب اعضای هیئت مدیره شرکت های آبفا از اساتید دانشگاه و متخصصین رشته های علوم انسانی و اجتماعی استفاده شود.
در ادامه مهندس غلامرضا رضایی فر ضمن تشکر از مدیران عامل قبلی شرکت آبفای استان قزوین مهندس فرج زاده ها و مهندس مظفری، اظهار داشت: شرکت آبفای استان قزوین 26 شهر را تحت پوشش خود داشته و سالانه مقدار 2 میلیون و 700 هزار متر مکعب آب تولید نموده و 9/99 درصد جمعیت شهری در استان را تحت پوشش خود دارد.
وی افزود: مدیریت اینجانب در شرکت آبفای استان قزوین در مجموع دو سال و 9 ماه به طول انجامید و در این مدت در شهرهای استان مقدار 650 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب اجرا شد.
رضایی فر اضافه کرد: در بخش فاضلاب دو قرارداد به روش BOT جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب منعقد شد که شهرهای محمودآباد نمونه قزوین و آبیک با اتمام عملیات ساختمانی این تصفیه خانه ها، مجهز به سیستم تصفیه خواهند شد.
وی در خصوص 49 هزار واحد مسکن مهر احداثی در سطح استان، اظهار داشت: تاکنون بیش از 110 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب جهت این تعداد مسکن مهر اجرا شده و به لحاظ کار انجام شده در حدود 85 درصد شبکه های اصلای و فرعی آب و فاضلاب این واحدها اجرا شده است.
مهندس احمد هجرانفر مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان قزوین نیز ضمن تشکر از خدمات مهندس رضایی فر در طول دوره مدیریت و حسن اعتماد ایشان در انتخاب نامبرده به عنوان معاون بهره برداری، اظهار داشت: بدون شک، اطمینان و استفاده از نیروهای جوان، متخصص و متعهد همیشه با موفقیت همراه بوده و برنامه ما نیز در آینده بر همین اساس خواهد بود.
وی در زمینه وضعیت آب در استان، گفت: در حال حاضر در 5 شهر استان قزوین با تنش آبی مواجه هستیم و تعداد 7 شهر استان نیز دارای پروژه نیمه کاره فاضلاب می باشند.
وی با تاکید بر مقوله آموزش، دین وفرهنگ در مصرف آب خاطرنشان کرد: در احادیث پیامبر(ص) و امامان و در کتاب آسمانی قرآن بارها ارزش و قداست آب مورد تاکید قرار گرفته و ما به عنوان کسانی که این وظیفه خطیر را بر دوش داریم موظف هستیم این امانت را حفظ نموده و به نسل بعدی تحویل دهیم.
در پایان این مراسم از خدمات مهندس غلامرضا رضایی فر در دوران تصدی ایشان بر مدیریت شرکت آبفای استان قزوین با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد و ابلاغ مهندس احمد هجرانفر مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان قزوین قرائت گردید.
روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان