۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین بيماري های مشترک انسان و حیوان، در تاکستان بیشتر کنترل خواهد شد
کد خبر: ۲۰۳۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نشست «شورای سلامت شهرستان تاکستان»؛

بيماري های مشترک انسان و حیوان، در تاکستان بیشتر کنترل خواهد شد

براي ارتقاء وضعيت بهداشتی شهرستان تاکستان و جلوگيري از بروز بيماري هاي مشترک انسان و حیوان؛ بازديد مشتركي توسط کارشناسان مركز بهداشت و شبكه دامپزشكي، از قصابي ها و مراكز پخش مرغ، ماهي و لبنيات فروشي ها انجام می شود.

بيماري های مشترک انسان و حیوان، در تاکستان بیشتر کنترل خواهد شد
به گزارش صبح قزوین، مطلب فوق یکی از مصوبه های نشست «شورای سلامت شهرستان تاکستان» است که به ریاست علي اكبريان فرماندار و دبیری دکتر جلال رحمانی مدیر شبکه بهداشت ـ درمان تاکستان برگزار شد و در آن مصوب شد که اداره راه و شهرسازي بر دفع غير قانوني تلفات دام و طيور در اطراف جاده ها، ‌شهرها و روستا؛ و شهرداري ها و دهياري ها در محدوده شهرها و روستاها، با نظارت شبكه دامپزشكي، نظارت کنند.
لزوم پیگیری اداره ورزش و جوانان برای انعقاد قرارداد نيمه وقت متصديان استخرها با يك مشاوره بهداشتي به منظور نظارت بر مسائل بهداشتي این مکان ها و لزوم ادامه اتلاف سگ های ولگرد به روش سُنّتی(با اسلحه گرم و توسط ميرشكار) تا بررسی زنده گيري این حیوانات(در نشست بخشداران، شهرداران و نماينده دهياران)؛ دیگر مصوبه های این برنامه بود.
همچنین آيين نامه ايجادخانه مشاركت مردمي، در شهرستان تاکستان مطرح شد و مقرر شد اين موضوع توسط مركز بهداشت شهرستان پيگيري شود تا اعضاي خانه مشاركت مردمي شهرستان مشخص و رئيس خانه مشاركت مردمي انتخاب شود.
گزارش برنامه «روستاي سالم» نیز توسط مركز بهداشت تاكستان ارائه و مقرر شد اين مركز مشكلات مربوط به روستاهاي سالم را به بخشداري ها اعلام کند تا آنها برای رفع مشكلات اقدام کنند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان