۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین پرونده قتلی پس از ۱۶ سال انتظار به مصالحه ختم شد
کد خبر: ۱۹۸۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان قزوین:

پرونده قتلی پس از ۱۶ سال انتظار به مصالحه ختم شد

پرونده قتلی پس از ۱۶ سال انتظار و با همکاری و تلاش مسوولان شورای حل اختلاف این استان روز شنبه به مصالحه منجر شد.

پرونده قتلی پس از ۱۶ سال انتظار به مصالحه ختم شد
به گزارش صبح قزوین، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان قزوین در مراسم مصالحه این پرونده به خبرنگاران گفت: متهم این پرونده فردی با هویت “م.
ک ”متاهل دارای چهار فرزند که هم اکنون 57 ساله است در اردیبهشت ماه سال 76 با توجه به اختلافات قبلی ودرگیری با مقتول وی را به قتل می رساند.
بیژن شیبانی اظهار کرد: پرونده این قتل در شعبه اول دستگاه قضایی آبیک بررسی و نهایتا منجر به صدور حکم قصاص برای قاتل می شود.
وی ادامه داد: در این راستا واحد وِیژه صلح وسازش قتل این شورا جلسات متعددی را با قاتل ، وکیل وی و خانواده اولیای دم برگزار کرد که این جلسات منتهی به هفت جلسه با خیرین صنوف، پنج جلسه حضوری، 60 بار تلفن و 10 جلسه حضوری در شورا شد.
شیبانی با اشاره به فرهنگ دینی و تاکید بر امر صلح و سازش گفت: عفو و گذشت یکی از نشانه های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است.
وی ادامه داد: امسال 42 درصد از پرونده های این شورا منجربه صلح وسازش شده و در سال گذشته رتبه این شورا در صلح وسازش، 6 بود.
معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان قزوین خاطرنشان کرد: از آغاز بکار این شورا در سال 89 تاکنون پرونده 16 مورد قتل به سازش ومصالحه ختم شد که چهار مورد از آن در سال گذشته و امسال نیز دو پرونده قتل به سازش ومصالحه رسید.
روابط عمومی دادگستری استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان