۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین بيش از ۷۰ درصد آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ ناشي از تردد خودروهاست
کد خبر: ۱۹۸۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين عنوان كرد:

بيش از ۷۰ درصد آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ ناشي از تردد خودروهاست

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين ۷۰ تا ۸۰ درصد آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ را ناشي از تردد آلاينده هاي متحرك و خودروها عنوان كرد.

بيش از ۷۰ درصد آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ ناشي از تردد خودروهاست
به گزارش صبح قزوین، صدرالدين عليپور در جريان بازديد از مركز معاينه فني شهيد رجايي قزوين با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در شهرهاي بزرگ بالاي 70 درصد آلودگي هوا ناشي از تردد خودروهاست ولي در شهر قزوين به دليل كوچك بودن شهر و تعداد كم خودرو در مقايسه با شهرهاي بزرگ فقط 30 تا 40 درصد آلاينده هاي هوا ناشي از تردد خودروها هست.
معاينه 2 مديركل حفاظت محيط زيست قزوين تصريح كرد: پيش از اين معاينه فني خودروهاي نو هر دو سال يكبار انجام مي گرفت كه متاسفانه در سال هاي اخير اين مدت به 5 سال تغييير يافته كه اميدواريم به روال سابق برگردد.
عليپور افزود: معاينه فني منظم خودروها و تنظيم موتور تاثير بسزايي در كاهش سوخت و به تبع آن آلودگي هوا دارد و به همين دليل به طور نمادين مركز مكانيزه معاينه فني اقباليه و شهيد رجايي قزوين به صورت نمادين و جهت تشويق شهروندان براي انجام معاينه فني خودرو، روز سي ام ديماه به طور رايگان خودروهاي سبك را معاينه فني مي‌كنند.
معاينه 1 وي افزود: در راستاي مديريت حمل و نقل درون شهري و كاهش آلودگي هوا آموزش تاكسيرانان را در برنامه كاري خود قرار داده ايم و با جديت ادامه خواهيم داد.
معاينه 3 همچنين سيد ابراهيم موسوي معاون نظارت و پايش اداره كل محيط زيست قزوين در بازديد از مركز معاينه فني اقباليه كه به طور رايگان امروز معاينه فني خودروهاي سبك را در دستور كار دارد، اظهار داشت: مهمترين عامل آلودگي هوا در نقاط شهري خودروها مي باشند كه در صورت پايين بودن كيفيت سوخت بيش از 60 درصد سهم آلودگي مربوط با آن مي باشد.
موسوي اضافه كرد: يكي از روش هاي كاهش آلودگي هوا در بحث خودروها تغيير نوع سوخت مي‌باشد بعنوان مثال استفاده از سوخت مايع حدود 80 درصد در كاهش ميزان مونوكسيد كربن و حدود 40 درصد در كاهش ميزان اكسيدهاي نيتروژن و هيدروكربن‌هاي سوخته خروجي از اگزوز خودروها موثر خواهد بود.
وي در پايان گفت: اميدواريم رانندگان وسايل نقليه موتوري با تنظيم موتور و انجام معاينه فني منظم خودروها گامي در جهت پيشگيري از آلودگي هوا در سطح استان بردارند.
معاينه 4 روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان