۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین یکی از برکات وقف حمایت از تولید ملی است
کد خبر: ۱۹۷۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام انصاری در قزوین:

یکی از برکات وقف حمایت از تولید ملی است

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حمایت از تولید ملی که از موکدات رهبر معظم انقلاب نیز است، از برکات وقف به شمار می‌رود زیرا وقف اجازه خروج سرمایه از فعالیت تولیدی را نمی‌دهد.

یکی از برکات وقف حمایت از تولید ملی است
به گزارش صبح قزوین، حجت‌الاسلام مسعود انصاری در مراسم تودیع و معارفه روسای بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: موقوفات کلانی در استان قزوین وجود دارد که زمینه احیای آن در استان فراهم شده است.
وی افزود: یکی از مزیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بهره‌مندی آن از نیروهای انسانی جوان، باانگیزه و بانشاط است که بسیاری از استان‌ها از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند.
مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حمایتی متولی موقوفات است.
انصاری با بیان اینکه نگاه سنتی به وقف بیشترین آسیب را به موقوفات وارد کرده است، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم موقوفات را در حوزه‌های مختلف مذکور به بهره‌وری برسانیم باید از نگاه سنتی به وقف فارغ شویم و به سمت گسترش نگاه اقتصادی به موقوفات حرکت کنیم.
وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم موقوفات را به دیدگاه اقتصادی مدیریت کرده و در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و عرصه‌های نوین سرمایه‌گذاری ورود کنیم.
مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: ورود به این عرصه‌ها آثار مثبت اقتصادی زیادی به دنبال داشته که نشان می‌دهد برای رسیدن به اهداف اقتصادی و بهره‌وری بیشتر از موقوفات باید بیش از پیش در این زمینه فعال بود.
انصاری بیان کرد: با ورود به عرصه‌های اقتصادی میزان اهدای جهیزیه به نوعروسان و فعالیت‌های حوزه درمان چند برابر افزایش یافته است که همه اینها از برکات نگاه اقتصادی به موقوفات است.
وی ابراز کرد: موقوفات استان قزوین پتانسیل‌های خوبی دارند که با نگاه اقتصادی به آنها می‌توان در بهره‌وری و افزایش درآمدزایی این موقوفات گام‌های موثری برداشت.
مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه برخی از موقوفات استان قزوین نیاز به توجه بیشتری دارند، گفت: برخی از موقوفات استان قزوین از ظرفیت عظیمی برخودار است که تاکنون آن‌گونه که باید مورد توجه مسئولان امر قرار نگرفته‌ است.
انصاری اظهار کرد: فعالیت‌های بنیاد توسعه و عمران موقوفات در کاهش محرومیت‌زدایی نقش مهمی ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که هرچه فعالیت‌های این بنیاد بیشتر و با برنامه‌تر باشد از میزان محرومیت جامعه کاسته می‌شود.
وی افزود: وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه‌های جامعه در اختیار همگان قرار می‌گیرد و با بهره‌مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی، زمینه‌های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.
مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: طبق موازین دینی به‌ کمک وقف، معمولا ثروت‌ها بعد از چند سالی از خانواده‌ای به خانواده‌های دیگر و از طبقه‌ای به طبقات دیگر انتقال می‌یابد.
انصاری ادامه داد: این امر به این صورت است که بخشی از ثروت ثروتمندان در قالب وقف از ملکیت خصوصی آنها خارج شده و به ملکیت عمومی می‌پیوندد و تعداد بیشتری از مردم از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به دیگر برکات وقف در جامعه عنوان کرد: با توجه به اینکه وقف اجازه خروج سرمایه از تولید را نمی‌دهد، موجب افزایش تولید ملی شده و افزایش تولید ملی نیز افزایش اشتغال‌زایی در جامعه را به دنبال دارد.
مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به فعالیت‌های وقفی در حوزه‌های مختلف اقتصادی گفت: در سال‌های اخیر ورود وقف به حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و دیگر حوزه‌های اقتصادی موجب افزایش تولید ملی در سطح کشور شده است.
انصاری افزود: در حال حاضر هزاران نفر در موقوفات امام رضا (ع) مشغول کار بوده و از این راه کسب درآمد می‌کنند که این یکی از موارد مشهود اثرات مثبت وقف در جامعه و نقش آن در تولید ملی است.
در این مراسم میثم میرزاخانلری به عنوان مسئول جدید واحد اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان قزوین معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان