۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین سبد سرمایه‌گذاری چندمحصولی رقبات راه اندازی می شود
کد خبر: ۱۹۷۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جعفری:

سبد سرمایه‌گذاری چندمحصولی رقبات راه اندازی می شود

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سبد سرمایه‌گذاری چندمحصولی رقبات در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

سبد سرمایه‌گذاری چندمحصولی رقبات راه اندازی می شود
به گزارش صبح قزوین، عباسعلی جعفری در مراسم تودیع و معارفه روسای بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، در مصاحبه واحد مرکز خبر قزوین اظهار کرد: تحول اقتصادی و تحول در منابع انسانی در سرلوحه معاونت‌ها و ادارات سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تحول اقتصادی از وظایف مجموعه معاونت بهره‌وری است، افزود: بخش قابل توجهی از دارایی‌های موقوفات نسبت به دارایی‌های کل کشور، تشکیل شده از موقوفات است که این میزان در حال حاضر 15 درصد نسبت به کل دارایی‌ها تخمین زده می‌شود.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: در حال حاضر کمترین بهره‌وری را در رابطه با درآمد موقوفات داریم و سهم زیادی از دارایی‌های در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
جعفری ادامه داد: با توجه به ضرورت تحول اقتصادی، ریاست سازمان تحول اقتصادی را در قالب راهبردی برای سال 93 مشخص کرده است.
وی عنوان کرد: برای ایجاد تحول دو مسیر را باید طی کنیم که یکی از آنها مسیر بلند است و شامل تعریف تحول اقتصادی، ابعاد آن و برنامه‌های اثرگذار و ریشه‌ای در ارتباط با ایجاد تحول اقتصادی است که در این راستا کارگروه‌هایی نیز تشکیل شده است.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: در گام نخست به دنبال این هستیم که برای اولین بار در سازمان اوقاف و امور خیریه، نظام جامع اقتصادی در وقف را تعریف و فعالیت‌ها را در قالب آن ساماندهی کنیم.
جعفری بیان کرد: گام بعدی برنامه‌ریزی با دیدگاه تحولی است و از جمله برنامه‌های سال 93 در راستای تحول اقتصادی راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک وقف است که در شورای عالی برنامه ریزی مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: برنامه تحولی که قطع یقین تاثیرگذار خواهد بود، راه‌اندازی سایت و پایگاه اطلاع رسانی مزایده ملی املاک و اراضی است تا از این طریق شاهد تحولات اقتصادی در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باشیم.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: تشکیل و تاسیس صندوق سرمایه گذاری موقوفات یکی دیگر از راهکارهای در نظر گرفته شده برای ایجاد تحول اقتصادی در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
جعفری تصریح کرد: از طریق راه‌اندازی این صندوق سرمایه‌های خورد و راکد موقوفات در بحث سرمایه گذاری به نحو احسنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تشکیل سبد سرمایه‌گذاری چندمحصولی در استان‌ها ابراز کرد: رقبات بر اساس دسته بندی بهره‌ورانه برنامه ریزی می‌شوند که در مرحله اول 270 هزار رقبه در این طرح قرار می‌گیرند و برای هر یک از آن ها برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته است.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان