۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین پیشگیری از دیابت و فشارخون با کاهش مصرف نمک و روغن
کد خبر: ۱۹۷۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان تاکید کرد:

پیشگیری از دیابت و فشارخون با کاهش مصرف نمک و روغن

اضافه وزن و چاقی از عوامل خطر مهم برای ابتلا به بیماری های مزمن مثل دیابت و انواع سرطان می باشد که کاهش مصرف نمک و روغن و استفاده درست از آنها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها دارد.

پیشگیری از دیابت و فشارخون با کاهش مصرف نمک و روغن
به گزارش صبح قزوین، مرضیه آقازمانی کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین علاوه بر بیان مطلب فوق افزود: مصرف زیاد روغن و چربی در برنامه غذایی روزانه علاوه بر افزایش خطر بروز بیماری های قلبی ـ عروقی، با افزایش دریافت کالری که در بدن به صورت چربی ذخیره می شود، سبب اضافه وزن و چاقی خواهد شد.
ایشان همچنین با تأکید بر لزوم کاهش مصرف غذاهای آماده(فست فودها) و غذاهای چرب و سرخ شده، اظهار داشت: در تهیه غذاها بهتر است به جای سرخ کردن، از روش های آب پز، تنوری، بخارپز و یا کباب کردن استفاده شود و ادامه داد: حذف روغن نباتی جامد از سبد غذایی خانوار و استفاده از انواع روغن مایع به ویژه کُلزا و روغن زیتون، در سلامت خانواده ها نقش بسیاری دارد.
آقازمانی، سخنان خود را به مناسبت هفته بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه، روز 23 دی 1392 در جشنواره غذا که با هدف افزایش آگاهی و حساس سازی مراجعین درباره مضرات مصرف زیاد نمک و روغن برگزار شد، بیان کرد.
این جشنواره در پایگاه بهداشتی پاکروان برگزار شد و در پایان به هشت نفر که غذاهایی با داشتن معیارهای سلامتی تهیه کرده بودند، هدیه اهدا شد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان