۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین رشد ۱۲۰ درصدي تحقق مشارکت هاي مردمي درسال ۹۱ دراستان
کد خبر: ۱۹۵۸۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين خبر داد:

رشد ۱۲۰ درصدي تحقق مشارکت هاي مردمي درسال ۹۱ دراستان

مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين گفت: استان قزوين کمتر از يک درصد از سهم جمعيت و مساحت کشور را داراست و اين نهاد با برنامه ريزي مستمر و بهره گيري از خرد جمعي و همت مضاعف و تلاش جهادي در بخش تحقق مشارکت هاي مردمي ۱۲۰ درصد رشد داشته باشد که اين رشد به نسبت عملکرد سال ۹۰ حدود ۴۲ درصد افزايش را نشان مي دهد.

رشد ۱۲۰ درصدي تحقق مشارکت هاي مردمي درسال ۹۱ دراستان
به گزارش صبح قزوین، هدايت صفري در چهارمين گردهمايي معاونين، مديران، روسا ادارات ستادي و مديران شهرستان ها و روساي اجرائي کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، بيان داشت: در ابتداء سالروز اغاز امامت حضرت وليعصر (عج) و ميلاد رسوال اکرم (ص) را تبريک و تهنيت عرض مي کنيم و ما مسلمانان مفتخريم که پيامبر گرامي اسلام داراي شخصيت بسيار والا و ارزنده اي است که خداوند متعال در قرآن کريم در آيه چهارم سوره قلم خداوند سبحان مي فرمايد: وَإِنَّکَ لَعَلي خُلُقٍ عَظِيمٍ.
وي ادامه داد: خداوند منان را شکر مي کنيم که در فضاي نظام اسلامي نفس مي کشيم که مسئوليت رهبري آن بر دوش عالمي هوشمند و دانش آموخته فقه جعفري است.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين اضافه کرد: خداوند متعال اين سعادت را به ما امدادگران عطا کرده است که در نهادي خدمت مي کنيم که بعنوان بال عاطفي نظام کارش رسيدگي به حال نيازمندان و ايتام است؛ در واقع اين کار ر همان کار انبياء و ائمه اطهار (ع) است و امروز ما به نيابت از ولي اين افتخار را داريم که به خانواده هاي آسيب ديده و اقشار کم درآمد و افراد سالخورده در نهادي خدمت مي کنيم که بر تارک آن نام امام خميني (ره) مي درخشد.
وي افزود: اميرالمومنين علي (ع) مي فرمايد آنچه از زمين بالا مي رود اخلاص و آنچه از بالا به زمين مي آيد توفيق است، براساس آيات و روايات اخلاص افضل عبادت هاست از اين رو ما بايد هر کاري را با اخلاص شروع کنيم و بدانيم که با اخلاص است که خداي رحمان به ما توفيق مي دهد.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين عنوان کرد: يکي از نشانه هاي بندگي آنست که خالق خود را با اخلاص عبدات کند چراکه امام حسين (ع) مي فرمايد عده اي خداي متعال را از روي شوق بهشت عبادت مي کنند که اين عبادت کاسب کارانه است، عده اي از روي ترس عبادت مي کنند که عبادت بردگان است و عده اي نيز از روي سپاسگذاري عبادت مي کنند که عبادت آزادگان است.
وي تصريح کرد: کار امداد همان کار انبياء است و در صدر اسلام رسيدگي به ايتام و نيازمندان را ائمه اطهار (ع) شخصا خود انجام مي دادند و امروز اين توفيق نصيب ما شده تا هم به عنوان روزي و هم به عنوان فرصت خدمت در سنگر امداد حاضر شويم بنابراين بايد امدادگري را سرلوحه کار و زندگي قرار دهيم و با تاسي از ائمه معصومين (ع) و تلاش مضاعف و کار جهادي ذائقه دهک هاي پائين جامعه را از ثمره نظام اسلامي شيرين تر کنيم.
صفري اعلام کرد: امروز تربيت نيروي انساني با گفتار و رفتار توأم معنا مي يابد بنابراين بايد اسوه حسنه باشيم تا پرورش نيرو شکل گيرد؛ بايد در حوزه بالا بردن احساس مسئوليت عمومي، توانمندسازي جامعه هدف، بالا بردن بهره وري سازماني، تربيت نيروي انساني و .
.
.
بکوشيم تا همه در جامعه به نتيجه برد برد دست يابيم.
وي خاطرنشان کرد: امروز خداوند سبحان به ما توفيق داده تا نعمت حضور در امداد را داشته باشيم به گونه اي که هم امرار معاش ما از اينجا باشد و هم با کار و تلاش عبادت الهي را به جاي آوريم و لذا بايد فرصت را مغتنم شمرده و براي کسب روزي حلال و کمک به اقشار نيازمند تلاش کنيم تا در آينده افسوس نخوريم.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين تأکيد کرد: اگر به واقع با کمال يقين خداوند سبحان را حاضر و ناظر بر اعمال خويش بدانيم ديگر نيازي به بازرسي، حراست، نظارت و .
.
.
نيست.
وي در خصوص وضعيت استان قزوين توضيح داد: استان قزوين با شش شهرستان، 19 بخش، 25 شهر، 46 دهستان و 898 روستا حدود يک درصد از جمعيت و مساحت کشور را دارا است و در اين ميان در 751 روستا اقشار نيازمند را تحت پوشش خود دارد.
صفري اظهارداشت: طي سال 91 اين مجموعه توانسته با همتي مضاعف و تلاش جهادي در بخش تحقق مشارکت هاي مردمي 120 درصد رشد داشته باشد که اين رشد به نسبت عملکرد سال 90 حدود 42 درصد افزايش را نشان مي دهد.
وي يادآور شد : در حوزه اداره روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين نيز اقدامات خوبي صورت گرفته که مي توان به توليد و انتشار 364 خبر ، گزارش و انتشار آن در سايت امداد و ساير رسانه ها ، ارسال 100 هزار پيامک با هدف توسعه مشارکتهاي مردمي ، برگزاري 15 نشست خبري ، ساخت کليپ هاي مختلف از فعاليت هاي امداد ، ضبط برنامه ها و ارسال آن براي صدا و سيما ي مرکز قزوين که دو مورد آن نيز از شبکه سراسري پخش شد و .
.
.
اشاره کرد .
روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان