۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین عقب نشینی آرام دماسنج بورس
کد خبر: ۱۹۳۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بازار از رشد منصرف شد؛

عقب نشینی آرام دماسنج بورس

در حالی که بازار روز گذشته به جبران یک شنبه سیاه ، پرشی ۱۷۰۰ واحدی را ثبت کرد اما امروز با عقب نشینی به مدار منفی و افتی ۱۰ درصدی تصمیم گرفت تا دوباره به فاز استراحت فرو رود.

عقب نشینی آرام دماسنج بورس

به گزارش صبح قزوین، در حالی که بازار روز گذشته به جبران یک شنبه سیاه ، پرشی ۱۷۰۰ واحدی را ثبت کرد اما امروز با عقب نشینی به مدار منفی و افتی ۱۰ درصدی تصمیم گرفت تا دوباره به فاز استراحت فرو رود.

در بازار روز جاری شاخص کل در مدار ۸۷هزار واحد مقاومت کرد و هرچند خبرهای سیاسی پیرامون بازار ، تبعات خوبی برای سهامداران خواهد داشت اما به نظر می رسد سرمایه گذاران این روزها ترجیه داده اند بیشتر نظاره گر باشند تا بخشی از ابهامات بودجه برطرف شود تا با فراغ خاطر بیشتری اقدام به تصمیم گیری کنند.

بر همین اساس امروز در حالی شاخص کل در ابتدای ساعت معاملات رشد کرد اما در دقایق پایانی به عقب نشینی رضایت داد و در عدد ۸۷هزار و ۱۰۲ قرار گرفت.

نمادهای پالایش نفت بندرعباس و مخابرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص اجازه ندادند تا این متغیر رشد کند.
این در حالی بود که نمادهای هلدینگ پارسیان، تاپیکو، مپنا، بانک تجارت و پتروشیبمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند از روز دوشبنه و با آغاز رفع تحریم ها از صنعت خودرو، بانک و پتروشیمی قطعا نمادهای این گروه بیشتر از روزهای اخیر مورد توجه و اقبال سرمایه گذاران قرار خواهند گرفت.

در معاملات روز جاری نمادهای موتوژن، سایپا آذین،خوراک دام پارس، بانک کارآفرین، دارو پخش،قند ثابت خراسان و نصیر ماشین با بیشترین رشد قیمت در صدر معاملات بازار قرار گرفتند.
این در حالی بود که نمادهای سیمان کرمان،رادیاتور ایران،افست،پگاه آذربایجان غربی،دراوسازی سینا، گرانیت بهسرام و ملی سرب و روی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سنگین ترین صف های خرید بازار نیر در نمادهای ملی انفورماتیک، دارو پخش، داروسشازی زهراوی، دارویی رازک، فنرسازی خاور، چرخشگر و روز دارو تشکیل شد.
این در حالی بود که نمادهای بین المللی توسعه ساختمان، نیرو ترانس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، کیمیدارو، تامینماسه ریخته گری و سرمایه گذاری ساختمان ایران طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

منبع:  سایت خبری اکوپارس

انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان