۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اعدام ۳ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین
کد خبر: ۱۸۸۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در قزوین انجام شد:

اعدام ۳ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین

۳ قاچاقچی مواد مخدر در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شدند.

اعدام ۳ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین
به گزارش صبح قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: به جهت ضرورت برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان و عمده‌فروشان مواد مخدر طی احکام جداگانه ای سه تن از قاچاقچیان سابقه‌دار صبح سه شنبه در ندامتگاه مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شدند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی افزود: مبارزه جدی با مواد مخدر از سیاست ها و اولویت های دادستانی قزوین است که خوشبختانه با تعامل و اقدامات انجام شده دستاوردهای خوبی در زمینه برخورد و مبارزه با سوداگران مرگ داشته‌ایم.
وی ادامه داد: قاچاقچیانی که پیش از این عامل تباهی جوانان بسیاری بوده اند و موجب فرپاشی خانواده‌های زیادی شده اند، اینک با اجرای احکام الهی و نظام بخش از استمرار این روند جلوگیری کرده ایم که خانواده هایی که افراد دارای اعتیاد درون آنها بوده به خوبی صحت این موضوع را درک می کنند.
وی یادآور شد: سوداگران مرگی که در گذشته موجب تباهی و از بین بردن جوانان بسیاری شده اند اینک با مجازات اعدام نتیجه کارشان را ببینند و سایر افرادی که خواسته و ناخواسته به بحث مواد مخدر ورود پیدا می کنند باشد که عبرت بگیرند.
صادقی نیارکی در پایان در تشریح جزییات اقدامات مجرمانه محکومین به اعدام و روند رسیدگی به پرونده 3 قاچاقچی اعدام شده گفت: 1- با انجام اقدامات اطلاعاتی در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مود مخدر استان قزوین محرز گردید شخصی به هویت ع.
ک ساکن اقبالیه که از قاچاقچیان مواد مخدر بوده، مواد خود را از شخصی به نام ص.
د متاهل و دارای سابقه کیفری، اهل و ساکن ارومیه تهیه می نماید که در ادامه تحقیقات مشخص گردید نامبرده قرار است مقداری هروئین را به وسیله اتوبوس از شهر ارومیه به قزوین انتقال دهد.
با هماهنگی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با مقامات قضایی استان، متهم در عوارضی قزوین –زنجان دستگیر و در بازرسی از کیف دستی او مقدار یک کیلو و 300 گرم هروئین کشف می گردد.
متهم ع.
ک نیز با مشاهده خودروی مامورین متواری می گردد که نهایتا با اعتراف و اقرار متهم ردیف اول به فروش مواد مخدر از نوع هروئین طی دو مرحله و هر بار به مقدار یک کیلو گرم اعلام می نماید حاضر است با مامورین همکاری نماید تا متهم دیگر پرونده دستگیر شود.
با انجام عملیاتی جداگانه با ورود به منزل متهم موصوف چندین نفر را در حال استعمال مواد مخدر دستگیر می نمایند.
در نهایت با اتمام تحقیقات، شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین با تشکیل جلسه رسیدگی به اتهام متهمین، متهم ردیف اول ص.
د را به اتهام حمل وفروش 3 کیلو و 300 گرم هرویین به مجازات اعدام و مصادره اموال محکوم و متهمین ردیف دوم، سوم و چهارم پرونده نیز به اتهام استعمال و نگهداری مواد مخدر به مجازات حبس، جریمه وشلاق محکوم می گردند.
2- مامورین مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی استان در عوارضی شماره 2 قزوین –زنجان به یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس به رانندگی م.
ک و به سرنشینی ک.
م مشکوک شده و پس از متوقف کردن خودرو، هنگام سئوال و جواب از سرنشینان خودرو متوجه ضد و نقیض گویی همراه با حالت استرس آنان می شوند و بلافاصله مبادرت به بازرسی از خودرو می نمایند که در صندوق عقب دو حلقه لاستیک با رینگ که یکی مربوط به خودروی پراید ودیگری برای خودروی پژو بوده را مشاهده می نمایند که پس از باز کردن لاستیک پراید توسط مکانیک مستقر در عوارضی دو عدد پلاستیک حاوی 900و نود گرم شیشه کشف می نمایند.
گفتنی است از متهم ک.
م در حین دستگیری20 سانت شیشه و یک عدد پایپ کشف می گردد و نامبرده در آن زمان با مقاومت وعربده کشی قصد متواری شدن از محل را داشته که با جسارت و شجاعت احدی از مامورین دستگیر و با پیشنهاد یک دستگاه خودروی پژو 206 و مبلغ سی میلیون ریال وجه نقد به عنوان رشوه سعی در خلاص نمودن خود از دست مامورین را داشته که با رد پیشنهاد وی و ارجاع پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین، شعبه مذکور بزهکاری متهم ک.
م 34 ساله، مجرد، اهل زنجان و دارای 2 فقره سابقه کیفری را محرز و مسلم دانسته و حکم بر مجازات اعدام، مصادره اموال و شلاق بابت نگهداری پایپ محکوم علیه را صادر می نماید.
3- حسب گزارش مامورین پلیس انتظامی قزوین، در حین کنترل محورهای مواصلاتی استان در عوارضی قزوین – زنجان به یک دستگاه خودروی سواری پژو به رانندگی زن و مردی مشکوک و پس از جهت دستور ایست مبنی بر توقف خودرو، راننده مبادرت به فرار می نماید و در نتیجه تعقیب و گریز احدی از مامورین از عقب خودرو سوار اتومبیل متهم شده و در بین مسیر پس از درگیری، راننده با چاقو به مامور حمله و قصد پرت کردن او را داشته که در این حین با هوشیاری مامور، بسته مواد مخدری که در پشت صندلی عقب قرار داشته توسط مامور به بیرون انداخته می شود تا متهم اقدام به امحاء محتویات آن نکند که در این حین خودروی پلیسی که شاهد صحنه درگیری بوده با شلیک گلوله به چرخهای اتومبیل، آنان را متوقف و متهم به همراه سرنشین دستگیر می گردند.
در بازرسی بدنی از راننده نیم گرم شیشه و پنج گرم و پنجاه سانت شیره تریاک کشف می شود و در بازجویی راننده خود را ش.
م وسرنشین آن خانم م.
ز معرفی می کنند.
و مواد مکشوفه حسب برگ توزین از نوع شیشه بوده و مقدار آن 994 گرم می باشد.
شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین پس از رسیدگی، متهم ش.
م 32ساله، متاهل، اهل بندر انزلی و دارای دو فقره سابقه کیفری را به اتهام حمل مواد مخدر از نوع شیشه، به اعدام، مصادره اموال ناشی از جرم و از بابت استعمال شیشه و نگهداری شیره تریاک به پرداخت جریمه و شلاق رای صادر می نماید.
همچنین دیگر متهم پرونده خانم م.
ز که دارای 23 مورد سابقه کیفری در خصوص روابط نامشروع، ولگردی و اعمال منافی عفت بوده را به اتهام معاونت در جرم به 15سال حبس محکوم می نماید.
شایان ذکر است پس از اعتراض وکلای متهمین به آراء صادره و رسیدگی به اعتراض آنان توسط دادستانی محترم کل کشور، با رد اعتراض وکلای متهمین، آراء صادره مورد تائید قرار می گیرد.
همچنین تقاضای عفو محکوم علیهم نیز در دو مرحله در کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان و مرکز مورد بررسی قرار گرفته که طی هر دو مرحله مورد مخالفت قرار می گیرد و در نهایت با بلامانع بودن اجرای حکم محکومین توسط ریاست محترم قوه قضائیه حکم صادره به مرحله اجرا در آمد.
روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان