۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین دستگاه قضایی حمایت فراگیر از حوزه سرمایه گذاری دارد
کد خبر: ۱۸۸۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

دستگاه قضایی حمایت فراگیر از حوزه سرمایه گذاری دارد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از حمایت دستگاه قضایی از حوزه سرمایه گذاری فراگیر و مساوی است.

دستگاه قضایی حمایت فراگیر از حوزه سرمایه گذاری دارد
به گزارش صبح قزوین، جمال انصاری در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان قزوین بیان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست های اصل 44 قانون اساسی به خصوص ضرورت حمایت از سرمایه گذاری و مالکیت مشروع و ایجاد دادگاه های تخصصی و همچنین استفاده بهینه و اثربخش ظرفیت دستگاه قضایی، کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این کمیته برای به کارگیری ظرفیت نهادهای شبه قضایی تضمین سلامت و اقتصاد کشور، کاهش خطرپذیری و کم کردن آمار زندانی ها و ایجاد امنیت قضایی که زمینه ساز اقتصادی است، تشکیل می شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در این کمیته توجه و حمایت از سرمایه گذاری یکی از راهبردهای مهم سیاست های اصلی قوه قضاییه است که در دوران ریاست سابق قوه قضاییه و در دوران مدیریت فعلی مورد تاکید بوده و هست در این خصوص نیز دادگستری های استان مطالبه می شوند.
وی عنوان کرد: از این رو درصدد هستیم تا به هر شکل ممکن به این روند کمک نظام مندی را داشته باشیم البته در این زمینه ریاست محترم قوه قضاییه مطالبی را تبیین و ابلاغ کردند، اما حرکت در راستای حمایت از سرمایه گذاری یک حرکت ویژه و خاص است و نباید فراموش کنیم استان قزوین در این زمینه ظرفیت های فوق العاده دارد که نیازمند نگاه عالمانه و مدبرانه دستگاه ها از تمامی ظرفیت ها هستیم.
انصاری خاطرنشان کرد: باید سازوکارهای حمایت از سرمایه گذاری به شکل مطلوب فراهم شود تا این اقدامات برای بهره مندی از نتیجه مورد توجه قرار گیرد حتی به نظر می رسد باید با تدابیری بتوان بر این سیاست ها پافشاری کرد و برای حل مشکلات نگاه مشترکی را پیدا کنیم که منجر به هم افزایی و سازماندهی موثرتر از وضعیت فعلی شود.
وی ادامه داد: در این راستا لازم است موانع و چالش های پیشرو را برداریم و مشکلات زیرساختی و روساختی را شناسایی و حل کنیم، ما در این زمینه شنوای مشکلات بخش خصوصی و دولتی هستیم که در این راستا نیز شورای حل اختلاف در حوزه صنعت فعال شده است تا تهدیدها را نسبت به افرادی که در حوزه تولید فعال هستند را کاهش دهیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: دستگاه قضایی در حوزه سرمایه گذاری خط مقدم نیست ولی ممکن است حمایت های دستگاه قضایی کارساز باشد و حتی پیشنهادها و راهبردهای ما می تواند برای کمک به این روند و تسریع در حمایت از سرمایه گذاری قابل توجه باشد.
وی گفت: ظرفیت های استان بالا است و حتی ظرفیت های پیدا و پنهان بسیاری داریم که باید با نشست ها و جلسات مشترک گام های موثرتر را برداریم.
انصاری تصریح کرد: دستگاه قضایی در اشکال مختلف حمایت های خود را از حوزه سرمایه گذاری دارد؛ بخشی از این حمایت برابر افرادی که به واقع سرمایه گذار نیستند که در این بخش از بانک ها حمایت می کنیم و در بخش دیگر نیز در صورت نیاز با بانک ها برخورد خواهیم کرد ولی در مجموع حمایت ما فراگیر و مساوی است.
وی عنوان کرد: یکی از معضلات امروز جامعه این است که در اعطای مجوز به افراد دچار پیچ و خم های عجیب و غریبی هستیم که باید این موانع رفع شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: نگاه مساوی ما باید به اینگونه باشد که اگر واحد تولیدی با دو کارگر نیز نیاز به حمایت داشت از او حمایت کنیم تا با این روند شاهد رشد صنعت و تولید باشیم.
روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان