۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۲ اثر استان موفق به كسب نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شد
کد خبر: ۱۷۴۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:

۲۲ اثر استان موفق به كسب نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شد

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: ۲۲ اثر از آثار تاريخي استان پس از داوري ها موفق به كسب نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شد.

۲۲ اثر استان موفق به كسب نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شد
به گزارش صبح قزوين، حميد رضا قاسمي گفت: پس از داوري اعطاي نشان مرغوبيت آثار صنايع دستي منطقه شمال كشور كه به ميزباني قزوين برگزار شد، از بين 85 اثر شاخص 22 اثر از استان قزوين موفق به كسب نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شد.
وي اظهار كرد: اين آثار در زمينه منبت، معرق، چوب، زيور آلات، چرم، دوخت هاي سنتي، شيشه و سفال بود كه داوران و كارشناسان صنايع دستي و هنرهاي سنتي آنها را ارزيابي كردند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين عنوان كرد: طي اين داوري ها گيلان با 27 اثر، قزوين 22 اثر، سمنان 18 اثر، مازندران 15 اثر و گلستان هم با 10 اثر موفق به كسب نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شدند كه از اين بين آثار هنرمندان گيلان و قزوين توانستند بيشترين نشان را از آن خود كنند.
قاسمي با بيان اينكه آثار انتخاب شده به يونسكو ارسال خواهد شد اضافه كرد: استفاده از مواد طبيعي و مرغوب، قابليت بازيافت مواد، داشتن هويت و اصالت اثر منطبق با معيارهاي كشور و منطقه، قابليت آموزشي و توليد از مهم ترين ويژگي ارزيابي آثار در اين داوري بود.
وي در انتها افزود: مهر اصالت در واقع مانند برندي است كه مي تواند زمينه معرفي هنرمند، اثر و كشور توليد كننده را در همه نقاط جهان فراهم كند و تاثير به سزايي در بازاريابي و فروش محصول دارد.
انتهاي پيام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان