۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین تأخیر در افتتاح تقاطع شهید رجایی به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی
کد خبر: ۱۷۴۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اعلام کرد:

تأخیر در افتتاح تقاطع شهید رجایی به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی

حق لطفی خبر داد: به دلیل شرايط نامساعد آب و هوايي؛ عملیات عمرانی تقاطع غيرهمسطح شهيد رجايي تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

تأخیر در افتتاح تقاطع شهید رجایی به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی

مسعود حق لطفی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در گقتگو با خبرنگار صبح قزوین  با اعلام این مطلب اظهار داشت: این پروژه با اعتباری افزون بر 220 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی95 درصد در حال احداث است.

وی خاطر نشان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در ورودی شهرک کوثر با هدف ساماندهی مشکلات ترافیکی، بهبود عبور و مرور و کاهش حجم بار ترافیک احداث می‌شود.

حق‌لطفي با بیان اینکه آغاز به کار اجرايي تقاطع غيرهمسطح شهيد رجايي از ارديبهشت 91 بوده ادامه داد: مدت اجرای این پروژه 20 ماه پیش بینی شده است و به دلیل سرعت بخشیدن به روند عملیات عمرانی، تسهیل در عبور و مرور شهر و کاهش بار ترافیکی، قرار بود تا آخر آذر ماه به پایان برسد و در صورت  فراهم شدن شرایط مساعد آب و هوایی، دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

IMG_88151

این مسئول تصریح کرد: قرارداد اجراي اين پروژه با شرکت دي منعقد شده و مبلغ اوليه قرارداد نيز 130 ميليارد ريال مي باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی دارای ۴ پل روی رودخانه فصلی و چهار مسیر اصلی شمالی- جنوبی، جنوبی- شمالی و شرقی- غربی و غربی- شرقی می باشد افزود: مسیرهای جایگزین انتخاب شده برای تردد وسایل نقلیه مشکلی ایجاد نکرده است و از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن صبر ، بردباری و استفاده از مسیرهای جایگزین، شهرداری را در تسریع اجرای این پروژه یاری کنند.

حق لطفی تاکید کرد: احداث تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در محل میدان ایثارگران ( ورودی کوثر) یکی دیگر از اقدامات شهرداری قزوین در جهت ساماندهی مشکلات ترافیکی و ایجاد راهکارهای لازم برای کاهش مشکلات ترافیکی است، این پروژه یکی از شاخص ترین تقاطع های غیرهمسطح شهر با ویژگی های خاص در طراحی و اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه قزوین با نگاه از سمت بالا به شکل مربع و مستطیل است، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در عبور و مرور از تقاطع غیرهمسطح استفاده می‌کنیم تا ارتباط خوبی را در این شهر ایجاد شود.

IMG_8459

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در پاسخ به اینکه بسیاری از کسبه در این منطقه معتقدند به دلیل عملیات در حال اجرای این پروژه، کاسبی آنها کمتر شده و در آمد زیادی کسب نکرده اند اظهار داشت: این پروژه همانند بسیاری از پروژه ها در سطح شهر، مانند تقاطع غیر همسطح نادری و عمران در تملک شهرداری است و کسبه حق هیچ گونه اعتراضی ندارند.

حق لطفی در پاسخ به اینکه آیا بخشودگی عوارض شامل کسبه در این منطقه می شود گفت: در خصوص پروژه تقاطع نادری و عمران، عوارض برای مغازه داران و کسبه آن منطقه بخشیده شد و طی نامه ای به دارایی تخفیف نیز قائل شدند و در خصوص این پروژه  نیز با افتتاح آن، کسبه این منطقه به دلیل سهولت در رفت و آمد و در نتیجه خرید بیشتر محصولات مورد نیاز خود سود بیشتری خواهند داشت و همین کافی است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر شاهدیم که در سمت بلوار ارتباطات و مخزن سی ان جی دستفروشان درآمد بسیاری دارند و خوشحال هستند از اینکه پروژه حتی تا دو سال هم به طول انجامد.

وی  با بیان اینکه در احداث هر پروژه ای، سختی و مشکلاتی نیز  می باشد اضافه کرد: در صورتی که در داخل منزل خود یک چاه حفر نمایید، کسی حق اعتراض و دخالت در آن محدوده را ندارد و ملک متعلق به شما می باشد؛ در خصوص پروژه های شهرداری نیز اگر چه اکنون شهروندان متحمل سختی در عبور و مرور و خرید از کسبه هستند  ولی در آینده  با احداث پروژه  تقاطع غیر همسطح شهید رجایی و پیشرفت این منطقه، کسبه و همچنین شهروندان از مزایای احداث این پل بهره مند خواهند شد.

IMG_8437

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با اقدامات عمرانی شهرداری، خیابان نوروزیان به دلیل عبور بیشتر وسایل نقلیه  اهمیت بیشتر ی یافته  است افزود: در خیابان دانشگاه  نیز به دلیل اجرای طرح تفصیلی و بسته شدن مسیر، ساکنین شاهد کاهش قیمت اراضی و اهمیت آن  می باشند و اعتراضی هم نداشتند و کاملا فرهنگ سازی شده است.

IMG_8823

حق لطفی تصریح کرد: تملک معابر عمومی شهر در اختیار شهرداری است و در تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری ها، آمده که اراضی کوچه ها، خیابان ها، معابر، باغ ها و درختان عمومی واقع در محدوده شهر در اختیار شهرداری است و اینکه چه معبری چه زمانی ساخته شود و یا ساخته نشود، منفعت عمومی در نظر است و در این راستا یکسری خواص هم سهیم اند ولی ملاک، منفعت عمومی است.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان