۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح راهداری زمستانی در جاده های استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد
کد خبر: ۱۷۲۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تا پایان اسفند ادامه دارد؛

طرح راهداری زمستانی در جاده های استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد

دراین طرح که تا پایان اسفند ادامه دارد، نیروهای راهداری ، پلیس راه ، حمل و نقل ، اورژانس ، هلال احمر ، آتش نشانی و امداد خودرو وظیفه بازگشایی جاده ها ، امدادرسانی و تردد ایمن مسافران در جاده ها را به عهده خواهند داشت .

طرح راهداری زمستانی در جاده های استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، دراین طرح که تا پایان اسفند ادامه دارد، نیروهای راهداری ، پلیس راه ، حمل و نقل ، اورژانس ، هلال احمر ، آتش نشانی و امداد خودرو وظیفه بازگشایی جاده ها ، امدادرسانی و تردد ایمن مسافران در جاده ها را به عهده خواهند داشت .
محمد نادر محمد زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای اجرای طرح راهداری زمستانی گفت : در این طرح 28 اکیپ راهداری به استعداد 339 نفر نیرو با استفاده از 228 دستگاه ماشین آلات در محورهای مواصلاتی سراسر استان به ویژه در گردنه ها و مناطق صعب العبور مستقر شده و وظیفه نگهداری و بازگشایی جاده ها و امدادرسانی به مسافران را به عهده خواهند داشت .
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ، تجهیز 28 دستگاه راهدارخانه و ذخیره 23000 تن ماسه و 6300 تن نمک را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای آماده باش در طرح راهداری زمستانی اعلام و اضافه کرد : وجود پنج گردنه مهم به طول 161 کیلومتر در مسیر راههای شریانی استان قزوین موجب افزایش حساسیت امور راهداری در این محورها شده است .
محمدزاده ، با اشاره به افزایش میل سفر و تعداد خودرو ها و ارتقاء فرهنگ ارتباطی بین مردم تاکید کرد : این موضوع ضرورت ارتقاء آمادگی دستگاههای خدمات رسانی به مردم را در جاده ها بیشتر کرده است.
وی افزود : با توجه به اینکه راهداری از جمله امور جاری محسوب می شود امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر مسولان و تامین اعتبارات لازم با لحاظ کردن صرفه جویی تجربه موفقی را در موضوع راهداری امسال اجرا کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ، موفقیت در اجرای طرح های جاده ای را مرهون تعامل و همکاری تمامی دستگاههای مسئول دانست و گفت : موفقیت های سالهای اخیر در زمینه کاهش سوانح رانندگی با تخصص ، تعهد و ایثار نیروهای فعال در این بخش به دست آمده است.
در پایان این مراسم رژه خودرویی دستگاههای امداد جاده ای با مانور ماشین آلات راهداری ، پلیس راه ، امداد خودرو ، آتش نشانی ، اورژانس و هلال احمر برگزار شد.
گفتنی است استان قزوین بیش از شش هزارو 300 کیلومتر راه دارد که از این میزان 660 کیلومترآن شریانی است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان