۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین همجنس گرایان هندی شوکه شدند/ آزادی ۴۴ زندانی سیاسی در میانمار
کد خبر: ۱۷۲۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همجنس گرایان هندی شوکه شدند/ آزادی ۴۴ زندانی سیاسی در میانمار

رد حکم قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در هند، آزادی ۴۴ زندانی سیاسی در میانمار و همکاری هسته ای انگلیس و ویتنام از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

همجنس گرایان هندی شوکه شدند/ آزادی ۴۴ زندانی سیاسی در میانمار
به گزارش صبح قزوين هند
دیوان عالی هند ضمن رد حکم یک دادگاه بدوی برای قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در این کشور اعلام کرد که تنها پارلمان می‌تواند این قانون را با حذف یک بخش از قانون مجازات هند تغییر دهد.
میانمار "هلا مائونگ شو" معاون رئیس‌ جمهوری میانمار اعلام کرد که 44 زندانی سیاسی امروز یکشنبه در سراسر این کشور به دستور تین سین رئیس جمهوری میانمار آزاد شدند.
"تین سین" در سفر اخیر به لندن در اندیشکده چتم هاوس قول داد تمام زندانیان سیاسی تا پایان سال جاری آزاد می شوند و با برقراری آتش بس با گروههای قومی جدیدترین گامها برای انجام اصلاحات سیاسی برداشته شود که آزادی زندانیان و انجام اصلاحات سیاسی باعث لغو بخش زیادی از تحریم‌ های غربیها شد.
بر اساس این گزارش میانمار به دستور عفو عمومی "تین سین" رئیس‌جمهور این کشور 69 زندانی باقیمانده را با هدف تحقق وعده های دولت برای آزادی زندانیان سیاسی تا 15 نوامبر از زندان آزاد کرد.
از زمان تشکیل دولت غیرنظامی جدید در 30 مارس 2011 تاکنون شمار زندانیان آزاده شده به 29 هزار و 820 نفر رسیده است.
ویتنام کارشناسان و محققان فناوری انرژی اتمی در انگلیس در نشستی در شهر هانوی تجارب خود را در اختیار دانشمندان ویتنامی گذاشتند.
این نشست دو روزه پس از آن برگزار شد که نمایندگانی از وزارت علوم و فناوری ویتنام و اداره کشورهای مشترک المنافع و خارجی انگلیس تفاهم نامه ای را برای گسترش همکاریها در زمینه انرژی اتمی برای اهداف صلح آمیز امضا کردند.
بر اساس این تفاهم نامه ویتنام و انگلیس تجارب خود را در زمینه تحقیقات هسته ای و توسعه نیروگاه های هسته ای در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان