۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین کم توجهی مسئولین داوطلبین سلامت را دلسرد می کند
کد خبر: ۱۷۱۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدبر رئیس مرکز بهداشتی شهید بلندیان:

کم توجهی مسئولین داوطلبین سلامت را دلسرد می کند

مدبر گفت:حضور داوطلبین سلامت یکی از پایه های اصلی خدمات بهداشتی است باید اهمیت و جایگاه آنان را درک کنیم تا به ارتقاء سلامت بهداشتی دست یابیم.

کم توجهی مسئولین داوطلبین سلامت را دلسرد می کند

به گزارش صبح قزوین ،همایش روز جهانی داوطلب سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و  با حضور اسکویی معاونت بهداشت استان،مدبر رئیس مرکز بهداشت بلندیان،وزیری نژاد مدیر سازمان فرهنگی ورزشی قزوین در فرهنگسرای بانوبرگزار شد.

مدبر رئیس مرکز بهداشتی شهید بلندیان در این مراسم اظهار کرد: جایگاه داوطبین در تدوین سلامت مردم بسیار بالا می باشد و این ارتباط باید بین مردم و مسئولین از طریق داوطلبین سلامت ارتباطی دو سویه باشد.

رئیس مرکز بهداشتی شهید بلندیان در ادامه گفت: داوطلب سلامت در تمام کشورها دارای ارزش است و ضرورت آن در برنامه توسعه سلامت مطلوب می باشد.
داوطلبین سلامت از طریق خدمات کمک رسان در همین راستا فعالیت می کنند و خدمات خود را با کمترین هزینه انجام می دهند.

مدبر با اشاره به اینکه داوطلبین سلامت دچار دغدغه هایی می شوند عنوان کرد: بر طبق آمار به دست آمده تعداد افراد داوطبین سلامت افزایش پیدا کرده است و به 800 نفر اکنون رسیده است البته در بخش روستایی هم این افزایش بوده است.

به داوطبین سلامت انگیزه دهیم

وی در قیاس روستا و شهر ها از لحاظ داوطبین سلامت استدلال کرد: با توجه به پایگاه های بهداشتی در شهرها با افزایش روبرو بوده ایم شاید خوشحالی است که این انگیزه خودجوش بوده است البته باید توجه کرد که این داوطلبین چه انگیزه ای دارند،کمک های انسانی آنان را در نظر گرفته و آگاه باشیم که این افراد به آگاهی هم در این عرصه نیاز دارند.
البته یکی دیگر از این نیازها ارتباطات اجتماعی-شهری می باشد.

مدبر در خصوص اینکه چه معزلی موجب می شود که داوطلبین سلامت در این حوزه دلسرد شوند گفت: کم توجهی مسئولین یکی از همین دلایل است.
مربیان باید با داوطلبین برنامه هایی را در مساجد،خانه های فرهنگی و بهداشت برگزار و تدوین کنند تا منجر به قطع ارتباط آنان با حوزه سلامت نشود.

 رئیس مرکز بهداشتی شهید بلندیان افزود: باید ارتباطات اجتماعی این افراد که در الویت قرار دارد افزایش یابد داوطبین  سلامت به جوایز و اردوها اهمیت می دهند چون تاثیر گذار است.
حضور داوطبین سلامت یکی از پایه های اصلی خدمات بهداشتی است باید اهمیت و جایگاه آنان را درک کنیمتا به ارتقاء سلامت بهداشتی دست یابیم.

انتهای پیام/7007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان